سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

60 قرداد مرمت آثار تاریخی در استان منعقد می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی وصنایع دستی استان در هشتمین دورهمی تکیه گاه اصحاب رسانه با اشاره به اینکه از مدتی که مدیریت این سازمان به بنده واگذار شده است 4 میلیارد تومان بدهی داشت افزود: سال 94 که دولت با مشکلات مالی مواجه بود به سازمان میراث فرهنگی استان 19 درصد بودجه اختصاص یافت که در سال 95 با رایزنی ها افزایش خوبی داشتیم بطوری که بودجه این سازمان به 14 میلیارد تومان رسید.

وی ادامه داد: میراث فرهنگی استان سال گذشته نه تنها بدهی نداشت بلکه 1 میلیارد تومان نیز از بدهی ها پرداخت شد.

مالمیر به حوزه صنایع دستی استان اشاره کرد و ادامه داد: علی رغم مشکلاتی که از لحاظ امکانات وجود داشت استان همدان افتخار جهانی شدن شهر سفال را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ استانی نتوانسته است در این مدتی کوتاه چنین برندی را به خود اختصاص دهد خاطر نشان کرد: میراث فرهنگی وصنایع دستی استان در بخش برند سازی عملکرد مثبتی را ارائه داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان همدان اظهار داشت:10 درصد از صادرات استان در حوزه میراث فرهنگی وصنایع دستی قرار دارد که در این زمینه 2 درصد افزایش داشته ایم.

این مسئول به اموزش صنایع دستی در روستا اشاره واضافه کرد: 2 پایگاه اموزش صنایع دستی در روستاها اضافه شده ست که هم اکنون در  حال فعالیت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی وصنایع دستی استان گفت: میزان اعتبار عمرانی 5 برابر افزایش داشته است همچنین اعتبار 2 و نیم میلیارد تومان برای زیرساخت منابع نمونه را در دستور کار امسال قرار دادیم.

وی بیان کرد: هم اکنون 10 سفره خانه و مکان گردشگری فعالیت می کنند که امیدواریم امسال افزایش چشمگیری در این زمینه داشته باشیم.

مالمیر ادامه داد: در زمینه گردشگری بین المللی هنوز سهمی نداریم و متاسفانه عملکرد این حوزه بشکل فصلی است.

این مسئول با اشاره به اینکه شرایط کار دراستان نسبت به استان های دیگر با دست انداز روبرو است اظهار داشت: رسانه ها نقش بسزایی در رفع این دغدغه فرهنگی دارند.

انتهای پیام/ ج

 اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان همدان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.