سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش استرالیا برای ورود به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد

استرالیا به دنبال خروج فرانسه از شورای حقوق بشر سازمان ملل قصد ورود به این شورا را دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روزنامه‌ «هرالد سان» روز شنبه به نقل از «جولی بیشاب» وزیر امور خارجه استرالیا نوشت این کشور به دنبال خروج فرانسه از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قصد دارد وارد این شورا شود و جای خالی فرانسه را پر کند.

این نخستین بار است که استرالیا تلاش می کند به شورای حقوق بشر سازمان ملل ملحق شود. این کشور به دلیل رفتارش با افراد بومی و پناهجویانی که در بازداشتگاه‌‌های آن در «نائورا» و«گینه نو» هستند همواره مورد انتقاد شدید قرار گرفته است و سابقه روشنی در زمینه حقوق بشر ندارد.

بیشاب روز جمعه اعلام کرد: «ما از بودجه کمکی استفاده نکردیم، ما وعده‌هایی را که نمی توانیم به آن عمل کنیم ندادیم. کمپین های ما درباره سابقه مان و چگونگی عملکردمان در شورای حقوق بشر بود». دفتر بیشاب روز شنبه اعلام کرد: «ما در تلاشیم تا یک همکاری مثبت با سازمان ملل داشته باشیم».

سازمان ملل پیش از این از رفتار استرالیا با بومیان این کشور انتقاد کرده بود. گزارشگر ویژه‌ این سازمان در حمایت از حقوق بومی ها در ماه مارس 15 روز از استرالیا بازدید کرد و در گزارش خود تأثیر قوانینی که برای پیشگیری از خشونت داخلی و بهبود شرایط بومیان استرالیا تصویب شده اند را بررسی کرد.

فرانسه روز پنج شنبه خروج خود از شورای حقوق بشر سازمان ملل را در بیانیه‌ای اعلام کرد.

انتهای پیام/

تلاش استرالیا برای پر کردن جای فرانسه در شورای حقوق بشر سازمان ملل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.