سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاسترو: ترامپ اطلاعات اشتباهی درباره تاریخچه روابط کوبا و آمریکا دارد

رئیس‌جمهور کوبا با اشاره به مواضع خصمانه دولت آمریکا بر ضد هاوانا اعلام کرد اطلاعات رئیس‌جمهور این کشور در قبال کوبا درست نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رائول کاسترو، رئیس جمهور کوبا، روز جمعه درباره عقب‌گرد در روابط بین آمریکا و کوبا هشدار داد و گفت این کار نادیده گرفتن خواست عمومی برای داشتن روابط بهتر است و فقط گروه اندکی از تندروهای کوبایی-آمریکایی را راضی خواهد کرد.

او در نخستین واکنش پس از سخنان اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره سیاست جدید در قبال کوبا که ماه گذشته ایراد شده بود در سخنانی در مجمع ملی این کشور گفت هر گونه تلاش برای سرنگونی انقلاب شکست خواهد خورد؛ همانطور که ۱۱ رئیس‌جمهور گذشته آمریکا نیز نتوانستند چنین کاری کنند.

خبرگزاری کوبا به نقل از کاسترو اعلام کرد: ما هرگونه استفاده از موضوع حقوق بشر را ضد کوبا رد می‌کنیم و در این زمینه بسیار مفتخریم و نیازی به درس گرفتن از آمریکا یا هیچ کشور دیگری نداریم.

در مجمع ملی کوبا -که سالانه دو بار برگزار می‌شود- هیچ رسانه خارجی حضور نداشت.

دونالد ترامپ ماه گذشته درباره روابط بین آمریکا و کوبا گفت در حال لغو کردن «توافق وحشتناک» و بدمسیر با باراک اوباما با حکومت هاوانا است.

او بسیاری از تغییرات زمان اوباما را معلق گذاشت که از آن جمله بازگشایی سفارت آمریکا در هاوانا است. رئیس‌جمهور آمریکا در عوض محدودیت‌های سخت‌تری برای سفر آمریکایی‌ها به کوبا وضع کرد و توافق‌های تجاری آمریکا با این کشور را لغو کرد.

ولی رائول کاسترو گفت: کوبا و آمریکا می‌توانند در کنار هم زندگی و همکاری کنند و به تفاوت‌های یکدیگر احترام بگذارند.

رئیس جمهور کوبا افزود ترامپ اطلاعات اشتباهی درباره تاریخچه روابط کوبا و آمریکا دارد.

کاسترو در بخش دیگری از اظهاراتش بر همبستگی با ونزوئلا تاکید کرد و گفت این کشور شاهد جنگ غیر معمول است که از سوی امپریالیسم تحمیل شده است.

به گفته کاسترو، با وجود کاهش صادرات نفت ونزوئلا به کوبا، ‌ اقتصاد این کشور در نیمه نخست سال میلادی کنونی یک و یک دهم درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

کاسترو: در زمینه حقوق بشر نیازی به درس گرفتن از آمریکا یا هیچ کشور دیگری نداریم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.