سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی؛

سهم 30 درصدی واحد های صنفی در اشتغال استان

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی از سهم 30 درصدی واحد های صنفی در اشتغال استان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ یزدان شناس، رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی شب گذشته در در آیین گرامیداشت دهه تولید و تجلیل از فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی گفت: بیش از 30 درصد اشتغال استان و بیشترین سهم در بنگاه های اقتصادی را واحدهای صنفی خراسان جنوبی به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: اصناف استان بیش از 27 هزار واحد صنفی تشکیل می‌دهند که با سرانه صنفی 26 نفر و 17.5 درصد تولید درآمد ناخالص را دارا هستند.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: این تعداد از واحدهای صنفی در خراسان جنوبی توسط 6 اتاق اصناف در سطح شهرستان‌ها و 122 اتحادیه عهده‌دار خدمت‌رسانی به مردم هستند.

یزدان‌شناس افزود: از این تعداد 5 هزار و 397 واحد صنفی استان تولیدی و 13 هزار و 354 واحد صنفی در بخش توزیع ارائه خدمت می‌کند و 6 هزار و 637 واحد خدماتی در استان فعالیت می‌کنند.

وی گفت: امسال ۵ هزار واحد صنفی آلاینده خراسان جنوبی جانمایی و ساماندهی می‌شوند.


خراسان جنوبی کمترین میزان تخلف صنفی در کشور را دارد


رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی کمترین تخلفات صنفی در سطح کشور را دارا است که از افتخارات استان است.

یزدان شناس افزود: پروانه‌ ی 2 هزار و 146 واحد صنفی در استان منقضی شده است که در حال حاضر بررسی‌های لازم صورت گرفته تا مشکلات پروانه این واحد های صنفی برطرف شود.

وی گفت: 847 واحد صنفی نیز در استان بدون پروانه هستند که پیگیری‌های لازم برای صدور پروانه کسب این تعداد واحد صنفی انجام می‌شود.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی افزود: سال گذشته اتاق اصناف استان 3 هزار و 23 پروانه صنفی صادر کرده است که از این تعداد 609 واحد تولیدی و هزار و128 واحد توزیعی و هزار و 5 واحد نیز خدماتی بوده است.

یزدان شناس گفت: مهم‌ترین برنامه‌هایی که در سال جاری پیش رو داریم ایجاد و تاسیس شرکت‌ شهرک‌های صنفی و صنعتی در تمام شهرستان‌های استان است.
انتهای پیام/ب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.