سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

برجام یک تحول اساسی در سیستم اداره کشور بود

معاون نهاد رئیس جمهوری گفت:برجام یک تحول اساسی در سیستم اداره کشور بود و اگر اجرا نمی شد، کشور دچار بحران می شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مرتضی بانک شب گذشته در همایش تجلیل از فعالان اعتدالی ستادهای دکتر روحانی در استان کرمان اظهار داشت: از نظر تحلیلی اتفاقات این دوره انتخابات ریاست جمهوری متفاوت از انتخابات دوره های گذشته بود و تخریب ها به صورت سازماندهی علیه دولت در موضوعات مختلف همچون برجام، هسته ای، مسائل اقتصادی و بیکاری توسط رقیب انجام می گرفت.


وی بیان کرد: این میزان سازماندهی و تدارک و استفاده از امکانات در یک مجموعه برای مقابله و تخریب رقیب بی سابقه بود، اما دولت محکم ایستاد و مردم آگاهانه در مقابل تخریب ها پا پس نکشیدند و حتی ضعف های دولت را پوشاندند.


وی افزود: طرف مقابل چنان تخریب دولت را با تکیه بر مشکلات اقتصادی آغاز کردند که باورشان شد مشکلات اقتصادی، مشکل همه مردم کشور است.
معاون نهاد رئیس جمهوری تاکید کرد: اما مردم احساس کردند ساختار دولت خلاف مسیری است که دولت های نهم و دهم با تلف کردن منابع طی کرده بود.


وی گفت: بر اساس نظرسنجی های معتبر انجام شده در ایام انتخابات، مردم از آرامش و ثبات در زندگی و اقتصاد خود رضایت داشتند و تخریب ها با شکست روبرو شد.


وی تصریح کرد: آگاهی مردم به حدی افزایش پیدا کرده است که مسائل اقتصادی را به جان خریدند تا مطالباتی مانند حقوق شهروندی، آزادی های سیاسی و اجتماعی مشروع ادامه پیدا کند.


بانک ادامه داد: آنچه موجب شد این حرکت جمعی به وجود بیاید انسجام در میان نیروهای اعتدالی و اصلاح طلب است و مردم انتظار دارند منیت ها کنار گذاشته شود و اتحاد و انسجام، لازمه ادامه فعالیت و ادامه کار دولت تا سال هزار و 400 و به ثمر رسیدن اهداف است.


وی اظهار کرد: باید رفتار مردم و چگونگی مطالبات مردم را تحلیل کنیم تا بتوانیم به درستی برنامه ریزی داشته باشیم.


معاون نهاد رئیس جمهوری تصریح کرد: برای اینکه مطالبات مردم حل شود دولت باید اولین گام ها در حل مشکلات اقتصادی را بردارد و این اراده در دولت وجود دارد.


وی گفت: برجام یک تحول اساسی در سیستم اداره کشور بود و اگر اجرا نمی شد، کشور از نظر اقتصادی دچار بحران های داخلی و خارجی می شد.


بانک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: فعالیت ها و نظارت آقای هاشمی همواره راهگشای مشکلات مملکت بود و ایشان همیشه مشی اعتدالی داشتند و امروز جای خالی وی در تحرکات سیاسی کشور احساس می شود.


وی از فعالیت اعضای ستادهای اعتدالی استان کرمان در ایام انتخابات و نقش آنها در پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 96 تقدیر کرد.

 

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
شنتیا
۱۹:۲۶ ۲۲ تير ۱۳۹۶
آخه چه بحرانی؟ این برجام لعنتی بود که ایران بهش عمل کرد و تموم امکاناتش نظیر راکتور اراک رو با سیمان یکی کرد. تحریم هاکه برداشته نشد بدتر هم شد. وضع مردم داره روز به روز و از یک روز بعد از برجام بدتر میشه. همه چیز داره گرون میشه تولید داخلی خوابیده کشور داره نابود میشه ما حتی عرزه ساختن یه کالای با کیفیت ایرانی حداقل یه ماشین اندازه پیکان پوکیده هم نداریم.