سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

راه اندازی دانشگاه بین المللی جامع علمی کاربردی در اصفهان

راه اندازی دانشگاه های بین المللی در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده و اصفهان پیش قدم در راه اندازی این دانشگاه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور در سفر به شاهین شهر و در گردهمایی روسای مراکز دانشگاهی علمی کاربردی استان اصفهان گفت: در برنامه ششم توسعه, راه اندازی دانشگاه های بین المللی جامع علمی کاربردی پیش بینی شده واصفهان بدلیل داشتن مراکز قوی صنعتی ومهارتی در این مورد پیش قدم است.
محمد حسین امید افزود: دانشگاه بین المللی جامع علمی کاربردی دارای اساتید ،مهارت ودانشجویانی با مداراک بین المللی خواهد بود .

وی در خصوص توسعه رشته های این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد گفت : در حال حاضر 50 رشته کارشناسی ارشد داریم وبدلیل اینکه دانشگاه های دیگر در مقاطع کارشناسی ارشد ودکتری نیرو تربیت می کنند درسیاست کوتاه مدت، توسعه این رشته ها مد نظر نیست ولی دانشگاه جامع ،علمی ،کاربردی از سال 98 به بعد رشته های مهارتی مقطع کارشناس ارشد را با نگرش جدید راه اندازی خواهد کرد که همه بصورت مهارتی وپژوهش محور خواهند بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در بخشی دیگری از سخنان خود بیان داشت: یکی از انحرافاتی که در گذشته در دانشگاه علمی کاربردی اتفاق افتاده رفتن دانشگاه بدنبال کمیت بوده و موج کمیت گرایی که در کشور پیش آمد باعث شده که در مراکز غیر تخصصی دانشجو بگیرند اما امسال اولین مسیر ما ماموریت گرایی است و توسعه کیفی وماموریت گرایی می تواند دانشجوی ما را به معنی کلمه مهارت آموز کند وخودش نیاز به کار دولتی نداشته باشد.

امید با اشاره به سیاست های کلان پژوهشی وتحقیقاتی دانشگاه افزود: با توافق وزارت علوم قرار است در کنار هر دانشگاه جامع علمی کاربردی یک مرکز رشد داشته باشیم وبه دانشجویانی راکه بتوانند شرکت های علمی کاربردی را ه اندازی کنند با اهدا تسهیلات حمایت خواهیم کرد وبه این ترتیب دانشجو دانش مهارتی خود را به ثروت تبدیل خواهد کرد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.