سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار به والدین؛

ارتباط عجیب زمین‌های بازی با بیماری های شایع کودکان/ شن و ماسه؛ منبع پنهان میکروب

برخی عوامل در زمین های بازی مخصوص کودکان معضلی خطرناک برای ابتلا به مرگبارترین بیماری ها در کوکان هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان اسپانیایی دانشگاه مادرید با تحقیق و نمونه برداری از شن و ماسه زمین های بازی مخصوص کودکان و نیز وسایل بازی آنها در سواحل دریاها دریافتند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های مرگبار جان کودکان را تهدید می کند.

براساس تحقیقات انجام شده باکتری ها و میکروب های بسیار خطرناکی از گروه خانواده C. difficile وجود دارد که می تواند جان کودکان را تهدید کند و سبب علائمی چون اسهال، آبریزش از بینی ، دل درد بسیار شدید، تهوع و کم آبی بدن شود.

در موارد ضروری حتی نیاز به عمل جراحی و خارج کردن بافت های آسیب دیده روده کودک در اثر این باکتری مقاوم به درمان وجود دارد.

 

کارشناسان معتقدند محل های بازی عمومی کودکان به ویژه زمین های شن و ماسه می تواند یک خطر بالقوه برای سلامت کودک باشد؛ خردسالان این شن و ماسه ها را در برخی اوقات می خورند و به این ترتیب باکتری های مرگبار وارد بدن آنها می شوند.

علاوه بر میکروب و باکتری در این زمین های بازی عوامل انگلی نیز به میزان زیاد وجود دارد و می تواند به سیستم گوارش کودک آسیب جدی وارد کند و منجر به بروز بیماری های عفونی در کودک شود.

این محیط ها برای بزرگسالان خطر جدی ندارد اما برای کودکان به دلیل سیستم ایمنی، گوارش ضعیف و نابالغ امکان ابتلا به انواع بیماری ها وجود دارد.

باکتری مقاوم به درمان C.Diff در شرایط بسیار سخت نیز می تواند زنده مانده و به بدن آسیب شدید برساند، این باکتری درمقابل بسیاری از آنتی بیوتیک ها از خود مقاومت نشان می دهد و روند درمان بیماری می تواند بسیار کند و سخت باشد.

بر این اساس کارشناسان به افراد توصیه می کنند چنانچه به همراه فرزندان خود به مسافرت های ساحلی می روند نظارت دقیقی بر جلوگیری از آلودگی دست های کودکان خود به شن و ماسه داشته باشند، حتماً از یک زیرانداز تمیز برای بازی کودک خود در فضای باز استفاده کنند، در صورت وجود زخم یا بریدگی بر روی دست یا پا از بازی کردن فرزند خود با وسایل آلوده خودداری کنند؛ قبل و بعد از بازی حتماً فرزند خود را تشویق به شستشوی دست ها کرده و البسه فرزند را تعویض کنند.

وسایل بازی چون بیچله، سطل و سایر اسباب را به طور مرتب شسته و ضد عفونی کنند، چنانچه کودک در فضای باز در حال بازی است و در این فضا حیوانات نیز وجود دارند اجازه بازی به فرزند خود را ندهند زیرا امکان دارد که شن و ماسه موجود در کناره دریا آلوده به مدفوع حیوان باشد.

در صورت هرگونه علائم و مشکلات گوارشی در کودک در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنند.

نتایج این مطالعه در مجله Zoonoses و Public Health منتشر شده است.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

زمین های بازی؛ خطری جدی برای ابتلا کودکان به بیماری های مرگبار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
هستی
۲۰:۳۶ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
خوبه
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۱ تير ۱۳۹۶
واله صد رحمت به شن و ماسه بدتر از همه این کف پوشای لاستیکی و چمن مصنوعیاس که آفتاب داغ که بهشون میزنه بوی لاستیک سوخته که هزار رقم سرطان میاره بلند میشه و صاف میره تو شش این طفلای معصوم