سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

زندگی بدون نایلکس

مراسم زندگی بدون نایلکس در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جمعی از اعضای تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی و کارشناسان آموزش محیط زیست استان فارس همزمان با روز "نه" به کیسه‌های پلاستکی در خیابان‌ها و معابر عمومی شیراز حضور یافتند و به فرهنگ سازی در زمینه استفاده کمتر از این نوع کیسه‌ها پرداختند.

این مراسم نمادین با عنوان " زندگی بدون نایلکس" با استقبال شهروندان شیرازی همراه بود و بسیاری از مردم استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای و زنبیل را بر کیسه‌های پلاستیکی ترجیح می‌دادند.

در این مراسم اعضای تشکل‌ها در قالب گروه‌های آموزشی در سطح شهر شیراز حضور یافتند و ضمن ارائه توضیحاتی درباره روز بدون پلاستیک بر اهمیت زمین به عنوان تنها کره مسکونی تاکید کردند.

آن‌ها با در دست داشتن پوستر‌هایی از تصاویر زمین و نمونه‌هایی از مناظر آلوده شده توسط پلاستیک‌ها و پیامد‌های استفاده غیر مناسب از ظروف پلاستیکی در نانوایی ها، سوپرمارکت‌ها و مراکز خرید در خیابان‌های مرکزی شهر شیراز حضور یافتند و با ارائه کیسه‌های کاغذی بازیافتی و پارچه‌ای به شهروندان، آن‌ها را به استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای بادوام به جای پلاستیک ترغیب و تشویق کردند.

انتهای پیام/ن

نه به پلاستیک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.