سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

 ترویج دین با ابراز هنر در دنیای معاصر

هنرمندان کشور به دنبال منتقل کردن مبانی دینی شهدا به نسل های آینده هستند.

علی اصغر جعفری رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس کشور دیشب در حاشیه برگزاری نخستین جشنواره ملی فانوس در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه هنرمندانی در کشور هستند که دغدغه دین و حفظ اسلام دارند، گفت: این هنرمندان به دنبال منتقل کردن مبانی دینی شهدا به نسل های آینده هستند.

وی افزود: مهم ‌ترین دغدغه و هدف جشنواره فانوس، روشن کردن جامعه است که باید هنرمندان این عرصه را مورد حمایت قرار دهیم تا مشعلی باشد که راه را نشان دهد و امیدواریم سال آینده شاهد نوآوری و کارهای بهتری از هنرمندان باشیم.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس کشور گفت: انتخاب مازندران به عنوان میزبان این همایش به دلیل سبقه انقلابی و دینی و حماسه‌ های انجام شده است.

جعفری با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که باید به نسل‌های آینده انتقال یابد افزود: هشت سال جنگ تحمیلی تنها جنگ بین 36 کشور با ایران نبود بلکه نسلی را تربیت کرد که برای دین،اسلام و کشورشان جنگیدند و دفاعشان آگاهانه بود.

وی از برپایی کارگا‌های آموزشی با هدف انتقال تجارب  هنرمندان کشور در این جشنواره  خبرداد و گفت: 200 نفر از هنرمندان دفاع مقدس میهمان مردم مازندران هستند، در بخش های فیلم، تئاتر، سرود و هنرهای تجسمی در حال برگزاری است.

وی گفت: جهان تشنه آثار فاخر در حوزه دینی است و این ظرفیت خدادی در کشور برای تبیین مبانی دینی وجود دارد.

جعفری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج اقتدار و عزت بین المللی است، افزود: امروز انقلاب اسلامی بشریت را به بلوغ نزدیک کرد.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس کشور گفت: اندیشه ‌های معنویت گرا رشد کرده و با اسلام و ترویج آن در جهان، حیات خلوت استکبار به هم زده شد و به همین دلیل دشمنان نمی ‌توانند ایران اسلامی را تحمل کنند.

انتهای پیام/ م

انتقال مبانی دینی شهدا توسط هنرمندان کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.