سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معلمان بازنشسته پایتخت به هنرستان‌ها می‌روند/علاقه وافر دانش آموزان تهرانی به رشته ریاضی

مدیرکل آموزش و پرورش تهران با اشاره به وضعیت بحرانی نیروی انسانی در مدارس گفت: هدایت تحصیلی در شهرتهران متفاوت از سایر شهرها است.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: اولویت در وزارت آموزش و پرورش باید در دوره ابتدایی باشد که کار زیربنایی درازمدت است.

وی افزود: برای توسعه هر کشوری باید در زیرساخت ها قدم بردارد که متولی آن وزارت آموزش و پرورش است اما به تنهایی از عهده آن بر نمی‌آید و نیاز به عزم ملی داریم.

باقری با اشاره به ترویج سند تحول بنیادین گفت: خوشبختانه امروز در محافل علمی، وزارت آموزش و پرورش و قوانین صحبت از سند تحول بوده که در حال تبدیل شدن به یک گفتمان است اما کفایت نمی‌کند و نیاز به عزم جمعی داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به هدایت تحصیلی نیز اشاره کرد و تصریح کرد: باید برای اجرای هدایت تحصیلی کار فرهنگی داشته باشیم؛ امسال در کنکور ۹۳۰ هزار نفر در کنکور شرکت کردند که ۵۸۰ هزار شرکت کننده رشته تجربی بودندبا توجه به این شرایط باید این فرهنگ اصلاح شود تا دانش آموزان سرخورده نشوند.


کمبود مشاوران مدارس در شهر تهران


مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: مشاوره تحصیلی در مدارس کم داریم و باید مشاوران به روز داشته باشیم.
وی ادامه داد: در سال گذشته مشکل عمده هدایت تحصیلی تقاضای زیاد برای رشته علوم تجربی بود که باید خانواده‌ها را آگاه کنیم.
باقری با بیان اینکه هدایت تحصیلی در شهر تهران با سراسر کشور متفاوت است، یادآور شد: در تهران بیشترین تقاضا برای رشته ریاضی و فیزیک است و امسال در هدایت تحصیلی شاید مشکلاتی از لحاظ ظرفیت در رشته علوم تجربی و برخی از رشته‌های فنی و حرفه‌ای داشته باشیم اما در رشته علوم انسانی، ریاضی و کاردانش مشکلی نداریم.
وی بیان کرد: در برخی از رشته‌های خوب فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش فارغ‌التحصیل بیکار وجود ندارد؛ باید خانواده‌ها را آگاه کرده و هنرستان‌ها را گسترش دهیم.

وضعیت نیروی انسانی در شهر تهران بحرانی است


باقری با اشاره به وضعیت نیروی انسانی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: آموزش و پرورش شهر تهران از لحاظ نیروی انسانی وضعیت خوبی ندارد و باکمبود معلم رو به رو هستیم؛ سنوات همکاران ما در تهران بالا است که تا ۴ سال دیگر ۲۹ هزار نفر از ۶۰ هزار پرسنل ما بازنشسته می‌شوندهمچنین استخدام تربیت معلم و سهمیه شهر تهران نیز خیلی کم است امسال ۴ هزار نفر بازنشسته می‌شوند در حالی که سهمیه ما تنها ۲۵۰ نفر است.
وی بیان کرد: در ساختار جدید آموزشی یک پایه اضافه شد. یعنی به دانش‌آموزان ابتدایی و کلاس‌های درس اضافه شد و به ۸ هزار آموزگار نیاز پیدا کردیم. از آن سال تاکنون دوره ابتدایی صدمه خورده و مجبوریم دبیر را با آموزش‌های کم به دوره ابتدایی بیاوریم و این مسئله نارضایتی‌هایی را به وجود آورده است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: امسال پیش بینی می‌کنیم ۱۵۰۰ آموزگار بازنشسته شوند که در ازای آن تنها ۲۵۰ نفر به ما آموزگار خواهند داد. باید از روش‌های دیگر نیرو بگیریم. ساماندهی خوبی در نیروی انسانی وجود ندارد.
باقری گفت: آموزگاران و نیروهای مرد و زن بعد از ۳۰ سال لیسانس‌ها و بعد از ۳۵ سالگی با مدرک فوق لیسانس و دکتری می‌توانند پس از بازنشستگی دوباره در هنرستان ها مشغول شوند.

40 درصد مدارس تهران فرسوده هستند


وی با اشاره به فضای کم آموزشی در شهر تهران گفت: اگر حادثه‌ای برای تهران پیش بیاید فاجعه آفرین است باید مدارس را به عنوان پایگاه‌های خدمات رسانی نیز در نظر گرفت.
مدیرکل شهرتهران افزود: در منطقه ۲۲ حداقل فضای آموزشی نیز در نظر گرفته نشده است و سریز آن به منطق ۵ و ۲ می‌آیددر حالی که با ساخت هر بنایی نیاز به فضای آموزشی داریم.
باقری گفت: ۴۰ درصد مدارس شهر تهران فرسوده است. باید شهرداری نیز پای کار آید. متأسفانه اعتبار کمی به شهر تهران داده می‌شود. شهر تهران را فقط در اعتبار دادن شمال تهران را می‌بینند. مدارس فرسوده شهر تهران در مرکز و پایین شهر را نمی‌بینند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران یادآورشد: برخی از مدارس اسم بهتری درافکار عمومی دارند وتقاضا برای آن مدارس زیاد است. اگر سوءاستفاده‌ای از این تقاضای بالا شود و از خانواده‌ها پول دریافت کنند با آنها برخورد می‌کنیم.

هیچ دانش آموزی بدون ثبت نام نمی ماند

وی با تأکید بر اینکه برای حضور همه دانش‌‌آموزان در مدارس پیش‌بینی‌های لازم شده است و همه مناطق ستاد ثبت‌نام دارند، ادامه داد: هیچ دانش‌آموزی بدون مدرسه نمی‌ماند.

سرپرست در خصوص اخذ وجه در مدارس تصریح کرد: اخذ وجه تنها در مدارس غیردولتی، تیزهوشان و «مدارس شاهد برای افراد غیرشاهد» است و بنابراین مدارس دولتی و هیأت امنایی نباید از مردم هنگام ثبت‌نام پولی را طلب کنند.

سرپرست آموزش و پرورش شهر تهران تأکید کرد: همانطور که در ابتدا عنوان کردم آموزش و پرورش با کیفیت، عزم ملی را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: مردم در صورتی که با مشکلی در زمینه ثبت‌نام مواجه شدند می‌توانند با شماره تلفن تماس 88964006 گرفته یا به شماره‌های 09121540640 و 09123804414 پیامک بزنند.

باقری در خصوص تدریس مدیر و معاون مدرسه در کلاس درس گفت: این موضوع در تهران اختیاری است و در صورتی که مدرسه‌ای کمبود نیرو نداشته باشد، مدیر و معاون می‌توانند تدریس نکنند اما در مدارسی که کمبود نیرو وجود دارد، مدیر و معاون تدریس می‌کنند البته معتقدیم اگر مدیر و معاون در مدرسه درس بدهند بهتر است چرا که از تدریس دور نمی‌شوند.

 انتهای پیام/

مسائل مالی دغدغه‌ ذهنی معلمان است

دانش‌آموزان، گريزپا از مدارس دولتى

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۲ تير ۱۳۹۶
خبرخوش کجا بود
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۲ تير ۱۳۹۶
کجا خبر خوش بود؟
خضیراوی
۰۱:۴۸ ۲۲ تير ۱۳۹۶
من که بازنشسته شدم عمرا برگردم به آموزش و پرورش
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۱ تير ۱۳۹۶
خبر خوش ......!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۱ تير ۱۳۹۶
خبر خوش ......!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
بی نام
۲۲:۱۶ ۲۱ تير ۱۳۹۶
ناشناس عزیز
الهی من فدای شما یشم در تهران هم مهندس ها بیکارند واز کار خبری نیست کدوم رفاه شما فکر میکنید در تهران همه فارغ التصیلان مهندسی در تهران سر کار هستند و در رفاه زندگی میکنند معلومه خیلی وقته تهران تشریف نیاوردید
میفرمایید بچه های شهرستان میروند رشته پرستاری مگر در شهرستانها چند هرار پرستار احتیاج هست که همه رشته پرستاری میروند
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۱ تير ۱۳۹۶
دلیل گرایش تهرانیها به رشته های مهندسی أین است که تهرانیها نسبت به شهرهای دیگر رفاه بالایی دارند و صرفا دنبال علاقه میرن هر چند که رشته ریاضی و فنی مهندسی کار کم دارد اما کلاس بیشتری دارد و تهرانی ها طالبش هستند. اما بچه های شهرهای دیگه بخاطر سطح رفاه پایین و ترس از بیکاری و بی پولی دنبال علوم تجربی و پرستاری میرن هر چند علاقه ای به آن نداشته باشد.