سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دامغان;

افت سفره‌های آب زیرزمینی در دامغان

مدیر امور منابع آب شهرستان دامغان گفت : سفره‌های آب زیرزمینی در این شهرستان 50 سانتی متر افت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی شاهرودی مدیر امور منابع آب شهرستان دامغان در نشست بررسی تخلف‌های امور آب این شهرستان گفت: شهرستان دامغان درمجموع 976 حلقه چاه برداشت آب مجاز دارد که این تعداد چاه سالانه 137 میلیون مترمکعب آب را از منابع آب زیرزمینی این شهرستان برداشت می‌کند.

 

وی با اشاره به افت 50 سانتی‌متری سفره‌های آب زیرزمینی در دامغان بیان کرد: این کاهش سطح آب در بازه زمانی یک سال و به سبب برداشت‌های نامتعارف از منابع آبی رخ می‌دهد.

 

مدیر امور منابع آب دامغان با تأکید بر لزوم سامان‌دهی به چاه‌های آب این شهرستان بیان کرد: تاکنون 51 حلقه چاه غیرمجاز در دامغان شناسایی‌شده است که با انتقال پرونده متخلفان به مراجع قضایی 26 حلقه چاه به‌صورت موقت پلمپ شده است.

 

وی افزود: 11 حلقه در دست اقدام و بررسی در حوزه قضایی دامغان است و 14 حلقه باقی‌مانده با صدور حکم مراجع قضایی پرشده است.

 

شاهرودی با تأکید بر اینکه عدم جلوگیری از افت منابع آبی در دامغان سبب بروز بحران می‌شود اذعان کرد: وسعت منابع آب زیرزمینی در دامغان 1300 کیلومترمربع از دشت‌های این شهرستان است.

 

وی از نصب کنتورهای هوشمند در 348 حلقه چاه این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این شهرستان در بخش کشاورزی 723 حلقه چاه، در بخش صنعت 177 حلقه چاه و در بخش تأمین آب شرب شهری 76 حلقه چاه دارد.

 

مدیر امور منابع آب دامغان با اشاره به انجام شارژ مجدد 248 حلقه چاه یادآور شد: با توجه به شرایط آب و هوایی این شهرستان در فصل تابستان و بحران کمبود آب در استان سمنان دقت و نظارت بر برداشت چاه‌های آب از منابع آب‌های زیرزمینی دامغان در دستور کار قرار دارد و در این خصوص قوه قضاییه به‌صورت جدی با متخلفان برخورد می‌کند.

انتهای پیام / ه

چاه های غیرمجاز در شهرستان دامغان مسدود شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.