سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

آغاز جمع‌آوری پسماند‌های غیر قانونی و خطرناک پزشکی

دو دسته از پنج گروه پسماند ها، شامل پسماند‌های پزشکی و بیمارستانی و پسماند‌های ویژه هستند که در صورت عدم انعقاد قرار داد ملزم به پرداخت جریمه ده برابری میشوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد خلیل‌الله کاظمی معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: طبق دستورالعمل کارگروه ملی استان کلیه مطب‌های سطح شهر باید تحت پوشش این طرح باشند و پسماند‌های آن‌ها جمع‌آوری و ب‌های خدمات توسط پزشکان شهر با بستن قرارداد از آنان اخذ شود.

وی افزود: در صورت عدم انعقاد قرارداد توسط هر یک از پزشکان طبق قانون، ملزم به پرداخت ده برابر مبلغ مندرج در قالب عوارض نوسازی جریمه خواهند بود.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: از پنج گروه پسماند دو دسته آن شامل پسماند‌های پزشکی و بیمارستانی و پسماند‌های ویژه در زمره پسماند‌های خطرناک قلمداد می‌شوند که نیاز به مدیریت ویژه دارد.

وی با بیان اینکه پزشکان خود با سلامت افراد در ارتباط هستند و بیشتر از هر فردی به خطرات پسماند‌های پزشکی و عفونی واقفند، گفت:طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، مدیریت اجرایی پسماند‌های صنعتی و ویژه و خطرناک بر عهده تولید کننده است و در ماده ۸ قانون هزینه این مدیریت از تولیدکننده با تعرفه‌ای که طبق دستورالعمل وزارت کشور و توسط شورا‌های اسلامی بر حسب نوع پسماند تعیین شده از پزشکان دریافت می‌شود.


معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد، افزود: اطلاع‌رسانی این طرح در سال‌های گذشته به دفعات در جراید و اطلاعیه‌هایی صادر شده و در همین راستا همکاران ما نیز با مراجعه به مطب‌ها به صورت حضوری نیز این قانون را به پزشکان ابلاغ می‌نمایند.

کاظمی تصریح کرد: از مجموع شش هزار مطب در شهر تاکنون نزدیک به هزار و سیصد مطب اطلاع‌رسانی شده است و در مرحله اول اولویت کار با سه گروه پزشکان عمومی (دارای تزریقات)، دندان پزشکان و متخصصان زنان و زایمان است که در مجموع به صورت متناوب کلیه پزشکان را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام//ه. ج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.