سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان؛

طوفان 66 نفر را در سیستان راهی بیمارستان کرد

شرایط بحرانی ناشی از وزش توفان در منطقه سیستان 66 نفر را راهی بیمارستان کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: 66 نفر از روز دوشنبه تا کنون به دلیل بیماری های تنفسی و قلبی ناشی از توفان گرد و خاک در مراکز درمانی منطقه سیستان بستری شدند.


دکتر علی اکبر نصیری افزود: هر ساله با آغاز بادهای 120 روزه در سیستان بسیاری از مردم با مشکلات مختلف تنفسی، قلبی، چشمی و حوادث رانندگی ناشی از وزش توفان گرد و خاک به مراکز درمانی و بیمارستان های منطقه مراجعه می کنند.


وی گفت: از 2 روز گذشته تا کنون 302 نفر از مردم شمال استان به دلیل مشکلات ناشی از گرد و غبار حاکم بر منطقه به مراکز درمانی مراجعه کردند که 236 نفر آنان به صورت سرپایی مداوا و 66 نفر دیگر بستری شدند.


وی تصریح کرد: شرایط بحرانی ناشی از وزش توفان در منطقه سیستان می طلبد مسئولان دست اندرکار از جمله ستاد بحران و محیط زیست برای حل مشکلات مردم ساکن در این منطقه چاره اندیشی اساسی کنند به عنوان نمونه ایجاد دیوار سبز در اطراف منطقه تا شاهد کاهش آمار مراجعه مردم با مشکلات تنفسی به مراکز درمانی باشیم.


کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز بگفت: سرعت توفان گرد و خاک که از صبح امروز در شمال استان شدت گرفته هم اینک در منطقه سیستان به 81 کیلومتر بر ساعت و شعاع دید نیز به 400متر رسیده است.

 

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.