سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

همایش علمی تخصصی عفاف و حجاب در تبریز

همایش علمی تخصصی عفاف و حجاب با رویکرد مردان غیور، زنان عفیف و خانواده متعالی در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛عضو هیئت علمی دانشگاه سهند تبریز در این همایش که امروز به مناسبت هفته عفاف و حجاب ترتیب یافته بود گفت:حجاب یکی از ارزشهایی است که هم مصلحت فردی و هم اجتماعی و هم فایده‌ی دنیوی و اخروی دارد.
حجت الاسلام روحانی افزود:حجاب هم حق الناس است و هم حق ا... که باعث می‌شود نه زیبایی‌های ظاهری بلکه زیبایی‌های درونی انسان‌های عفیف آشکار شود.
وی خاطرنشان کرد:حجاب در پوشش، گفتار و رفتار سه نوع پوشش است و اولین دلیل داشتن حجاب فطری و سپس ارزشی بودن آن است.
این استاد دانشگاه افزود : آزادی فردی تا زمانی مجاز است که به آزادی‌های اجتماعی و حقوق اجتماعی لطمه نزند چرا که چهاردیواری اجتماع خانه ما نیست که هر گونه خواستیم رفتار کنیم.
حجت الاسلام روحانی حفظ سلامت جسمانی و روانی، ایجاد امنیت اخلاقی، تحکیم و حفظ بنیان خانواده، ایجاد آرامش روانی در زوجین و فرزندان خانواده، رسیدن به خودشکوفایی، اعتماد به نفس و کاهش اضطراب را از آثار مثبت حجاب دانست.
وی یادآور شد:ایجاد ارتباط معنادار، ارائه الگوی عملی، نوآوری و ایجاد انگیزه در فرزندان و سخن گفتن با آنان با مشاوره، محبت و احترام از راهکارهای ترغیب فرزندان به رعایت عفاف و حجاب است.
معاون پرورشی مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفت:دادن آگاهی و شروع آموزش‌ها از خانواده، از بین بردن زمینه‌های فساد، تقویت مبانی دینی، کنترل غرایز، الگوپذیری از ائمه اطهار، ترویج معروف و ولایت پذیری و به کار بستن سیره اهل بیت در بحث عفاف و حجاب در ترویج حجاب بسیار کارآمد خواهد بود.
علمی نقش معلمان و اولیای مدرسه را نیز در علاقه‌مند کردن دانش آموزان و فرزندان به حجاب و حفظ عفت و پاکدامنی بسیار مؤثر خواند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.