سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

دانشگاه شیراز جزو دانشگاه های برتر ایران

دانشگاه‌ شیراز جزو دانشگاه های برتر شناخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ بهمن فیزابی مدیر روابط عمومی دانشگاه شیراز اظهار کرد: بر اساس رتبه بندی بهترین دانشگاه‌های آسیا در سال ۲۰۱۷، که توسط سیستم رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز اعلام شد، دانشگاه‌های صنعتی شریف، شیراز و علوم پزشکی تهران، به عنوان سه دانشگاه برتر ایران معرفی شدند.

وی تصریح کرد: بر این اساس، دانشگاه صنعتی شریف در بین دانشگاه‌های صنعتی، دانشگاه شیراز در میان دانشگاه‌های جامع و دانشگاه علوم پزشکی تهران در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی، رتبه نخست کشور را از آن خود کرده اند.

فیزابی ادامه داد: دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه علوم پزشکی تهران پارسال هم در این رتبه بندی قرار داشتند، اما دانشگاه شیراز اولین حضور خود را در رتبه بندی تایمز تجربه می‌کند.

وی اضافه کرد: در سال ۲۰۱۶ تنها 8 دانشگاه کشورمان در این رتبه بندی قرار داشت و امسال (۲۰۱۷)، 14 دانشگاه جمهوری اسلامی ایران در بین بهترین دانشگاه‌های آسیا حضور دارند.

رتبه بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه بندی بین المللی است که هر ساله دانشگاه‌های برتر دنیا را بر اساس ۱۳ شاخص عملکردی در قالب ۵ معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجه بین المللی جهت انجام مقایسه‌های جامع و متوازن مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ن

دانشگاه‌های صنعتی شریف، شیراز و علوم پزشکی تهران، به عنوان سه دانشگاه برتر ایران

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.