سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

اجرای آبیاری تناوبی در شالیزار‌های مازندران

آبیاری تناوبی در ۶۲ هزار هکتار از شالیزار‌های مازندران اجرا می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزیزاله شهیدی‌فر معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران کل سطح زمین‌های شالیزاری مازندران را ۲۱۳ هزار و ۹۸ هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان سطح زیرکشت، ۱۶۳ هزار و ۸۸ هکتار به ارقام محلی و ۵۰ هزار و ۱۰ هکتار به ارقام پرمحصول اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه سطح نشاء مکانیزه در استان ۵۰ هزار و ۵۶۰ هکتار و نشاء سنتی ۱۶۲ هزار و ۵۳۸ هکتار است، افزود: تعداد بهره‌برداران در زمین‌های شالیزاری ۱۷۵ هزار و ۸۱۲ نفر است که میانگین مالکیت هر فرد ۱.۲ هکتار است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بذر مصرفی ارقام محلی را ۱۱ هزار و ۸۰۶ تن و ارقام پرمحصول را ۲ هزار و ۸۹ تن اعلام کرد و گفت: ۷۲۸ تن بذر گواهی شده نیز بین کشاورزان توزیع شد.
شهیدی‌فر با اشاره به اینکه در ۴۴ هزار و ۸۷۵ هکتار از اراضی تجهیز و نوسازی شده کشت برنج انجام شد، افزود: ۱۰۱ بانک نشاء در استان فعال است.
وی از انجام بیمه برنج در ۲۴ هزار و ۴۲۰ هکتار از مزارع شالیزاری خبر داد و گفت: در ۳۵ هزار و ۷۹۲ هکتار از شالیزار‌های مازندران مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج انجام شد.
وی افزود: مبارزه شیمیایی با کرم ساقه خوار برنج در ۳۷ هزار و ۹۷۵ هکتار از شالیزار‌های استان انجام شد.
وی گفت: ۴ هزار و ۳۲۵ تن کود آلی و ۲۷۹ تن کود بیولوژیک بین شالیکاران استان توزیع شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: ۳۶ هزار و ۲۷۱ تن کود نیتروژنه، ۱۴ هزار و ۳۲۹ تن کود فسفاته، ۱۳ هزار و ۱۰۰ تن کود پتاسه و یک هزار و ۷۳۷ تن سولفات روی بین کشاورزان توزیع شد.
شهیدی فر از اجرای آبیاری تناوبی در ۶۲ هزار و ۴۵۸ هکتار از شالیزار‌های مازندران خبر داد که سهم قابل ملاحظه‌ای در کاهش و مدیریت مصرف آب دارد.
انتهای پیام/آ
مدیریت مصرف آب در زمین‌های شالیزار‌های مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.