سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علی اکبر زاده مطرح کرد؛

تاثیر بی‌بدیل هنر در ارتقای سطح یادگیری دانش‌آموزان

مدیرکل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش‌های آمیخته با هنر اثر بسزایی در ارتقای روند یادگیری دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آیین افتتاحیه ششمین دوره مسابقات فرهنگیان هم رایانه امور تربیتی با حضور مهدی علی اکبرزاده مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، هاشمی مدیر کل پرورشی و فرهنگی شهرستان های استان تهران و جمعی از مسئولان مربوطه صبح امروز در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

مهدی علی اکبرزاده مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت وجود هنر در مدارس عنوان کرد: هر زمانی آموزش ها با هنر آمیخته شده نتیجه خوبی از آن حاصل شده است و استفاده از شعر و سرود در دانش‌آموزان به ارتقای روند آموزشی کمک می کند.

وی ادامه داد: همراهی در روند فعالیت های هنری بیشتر نمود پیدا می‌کند که این تمرین هماهنگی برای زندگی دانش آموزان کمک کننده است و جامعه نیز نیاز به همنوایی دارد.

مدیر کل امور فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: انسان ها با هر اعتقادی باید در جامعه همنوایی باشند تا به پیروزی برسیم و دشمنان تنها با مختل کردن همنوایی می توانند بر ما چیره شوند و در سرتاسر تاریخ کشور این مساله صادق است.

علی اکبر زاده تصریح کرد: امیدواریم این همنوایی در معلمان تداوم داشته باشد و به عنوان الگویی برای دانش آموزان مطرح باشد چرا که کار معلمان از حساسیت بسزایی برخورد است و می توانند با سوق دادن دانش آموزان به سمت هنر، جامعه ای هنرمند را در آینده بسازند.

جریان های هنری باید توسعه یابد

در ادامه این مراسم هاشمی اظهار کرد: باید تغییرات را بپذیریم تا فرآیندهای تعلیم و تربیت را اثربخش کنیم و دانش آموزان جذب روند تحصیل شوند.

وی ادامه داد: استفاده از زبان هنر و توجه به اهداف آن مانند پرداختن به هنرهایی در فرهنگیان و همسرایی تربیت موفقیت توان افزا محسوب شده و افراد را در مسیر یادگیری قرار می دهد.

هاشمی با اشاره به اینکه این اقدام رویکرد آموزشی دارد، گفت: همسرایی جریانی محدود است که باید توسعه یابد و در سطح مدارس و فرهنگیان توسعه یابد و از این برنامه و اجراهای انجام شده باید صیانت شود که باید این روند تداوم یابد و به یک جریان تربیتی تبدیل شود.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.