سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش جزئی بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

احتمال افزایش تقاضای نفت در هفته های آتی به صعود بهای طلای سیاه منجر شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال انتظار افزایش تقاضای نفت در هفته های آتی، بهای طلای سیاه در ساعات اولیه امروز (سه شنبه) با افزایش همراه بود. این درحالیست که افزایش تولیدات نفتی آمریکا، نیجریه و لیبی همچنان بازار نفت را تحت فشار قرار داده است.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 25 سنت افزایش (معادل 0.5 درصد) به 47 دلار و 13 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) نیز با 24 سنت افزایش (معادل 0.5 درصد)، 44 دلار و 64 سنت در هر بشکه معامله شد.

کارشناسان حوزه نفت اعلام کردند این صعود بها بخاطر انتظار افزایش تقاضای طلای سیاه در هفته های آتی رخ داده است. این درحالیست که با وجود موافقت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش سطح تولید، بهای نفت همچنان از آغاز سال 2017 با 17 درصد کاهش همراه بوده است.

یک تحلیلگر اعلام کرد: معامله کنندگان نگرانند که افزایش ذخایر نفتی نیجریه و لیبی – که از پایبندی به توافق اوپک مستثنی هستند -- تلاش اوپک را برای کاهش سطح تولید نفت بی نتیجه کند.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. این درحالیست که افزایش 10 درصدی تولیدات نفتی آمریکا از اواسط سال 2016 و همینطور افزایش تولیدات لیبی و نیجریه، همچنان تلاش اوپک را بی نتیجه کرده است.

اوپک در ماه ژوئن 25.92 میلیون بشکه نفت در روز صادر کرده است که 450 هزار بشکه نفت از ماه مه و 1.9 میلیون بشکه نفت از مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.

به دنبال انتظار سرمایه گذاران برای افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، بهای طلا نیز با افزایش همراه بود. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا تحویل اوت با 3 دلار و 50 سنت افزایش (معادل 0.29 درصد) به 1213.20 دلار رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.