سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

برگشت بینایی بانوی ۶۸ ساله  آملی با جراحی  

بینایی بانوی ۶۸ ساله آملی با جراحی آب مروارید سیاه در بیمارستان میناگر بابل بازگشت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  غلامعباس روستائی متخصص و جراح چشم بیمارستان میناگر از جراحی آب مروارید سیاه در خانم ۶۸ ساله آملی خبر داد.

وی گفت:  بیمار خانم ۶۸ ساله اهل آمل که بینایی چشم چپ ایشان سالها پیش در اثر جداشدگی شبکیه از دست رفته بود و با کاهش شدید بینایی چشم راست مراجعه کرده بود تا حدی که تنها قادر به دیدن حرکات دست از فاصله ۳۰ سانتی‌متری بود.

این جراح چشم افزود:  بیمار تحت جراحی آب مروارید و کارگذاری لنز داخل چشمی قرار گرفت، دو هفته پس از جراحی بیمار دید کامل و تنها ۱/۲۵ دیوپتر آستیگماتیسم داشت.

وی با اشاره به اینکه آب مروارید عمدتا با سفید شدن عدسی چشم شناخته می شود گفت: یکی از انواع آب مروارید وابسته به سن ، نوع هسته ای است که پیشرفت آهسته ای دارد و دید دور بیمار را بیشتر از دید نزدیک مختل می کند.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود:  تاری دید، مشکلات بینایی در شب به خصوص هنگام رانندگی، افزایش حساسیت چشم به نور، دیدن هاله دور منبع نوری، احتیاج به نور بیشتر هنگام مطالعه، تغییرات مکرر در شماره عینک، کم رنگ شدن و از بین رفتن رنگها و دوبینی از مهمترین علایم آب مروارید به شمار می روند.

روستائی شایع‌ترین علت آب مروارید را افزایش سن دانست و گفت: میزان شیوع آن در سن ۶۵ تا ۷۴ سالگی ۵۰ درصد و در سنین بالای ۷۵ سال تا حدود ۷۰ درصد افزایش می یابد.

انتهای پیام/آ

جراحی آب مرواید چشم در بیمارستان میناگر بابل

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.