سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

فعالیت 25 هزار نفر در حوزه اصناف در مهاباد

25 هزار نفر در حوزه اصناف در شهرستان مهاباد مشغول به کار هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد با اشاره به فعالیت۱۰ هزار واحدصنفی در این شهرستان گفت: با در نظر گرفتن میانگین اشتغال ۲.۵ نفر برای هرصنف، می‌توان گفت در این بخش ۲۵ هزار نفر فعالیت دارند.

صادق قادری افزود: هم‌اکنون ۱۳۴ واحد صنعتی دارای پروانه در شهرستان مهاباد وجود دارد که از این تعداد۷۷ واحد فعال هستند و دو هزار و ۳۵۶ نفر در این واحدها اشتغال دارند.

قادری تصریح کرد :در حال حاضر ۲۲ طرح صنعتی دارای پیشرفت فیزیکی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری یکهزارو400 میلیارد ریال و اشتغال ۹۴۰ نفر در این شهرستان درحال اجراست که پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۱۱ طرح به بهره برداری برسد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه در بخش معدن ۶۷ معدن دارای پروانه وجود دارد که ۱۳ نوع ماده معدنی در آن استخراج می‌شود گفت: ظرفیتهای مطلوب معدن سبب شده در بحث فرآوری، سرمایه‌گذاری مناسبی در آن صورت گیرد و هم‌اکنون هشت واحد فرآوری معدنی با سرمایه‌گذاری بالای 460 میلیارد ریال و اشتغال ۲۰۰ نفر فعالیت می‌کنند.

قادری اضافه کرد: در بخش فرش هم سه هزار و ۷۳۰ نفر بافنده در این شهرستان مشغول فعالیت بوده که از این تعداد دو هزار و 62 نفر براساس آخرین آمار از مزایای بیمه برخوردار هستند.

انتهای پیام/ع

فعالیت 10 هزار واحد صنفی در مهاباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.