سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

پرداخت 200 میلیارد تومان کمک دولتی به دهیاران استان آذربایجان شرقی

200 میلیارد تومان کمک دولتی به دهیاران استان آذربایجان شرقی در سال جاری پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ کرمی مدیر کل امور روستائی با بیان اینکه در سال گذشته دهیاران در استان 100 میلیارد تومان از سوی دولت کمک دریافت کرده اند گفت:امسال پیش بینی می کنیم این میزان کمک با دو برابر افزایش به 200 میلیارد تومان برسد.

وی با بیان اینکه در قانون بودجه سال 96 و در برنامه پنج ساله ششم دولت با ارائه لایحه سهم روستاها از محل در آمدهای آلاینده ها را از 20 درصد به 35 درصد افزایش یافته است افزود:از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستائیان و توسعه روستاها یک و نیم میلیارد دلار اختصاص یافته است.

مدیر کل امور روستائی برگزاری جشنواره ها در روستاها را برای شناساندن ظرفیت های موجود در روستاها را از دیگر برنامه های سال جاری عنوان کرد و افزود:امسال در روستاهای استان 69 جشنواره برگزار خواهد شد.

وی دهیاران را مدیران راهبردی در روستاها عنوان کرد و افزود: روستاهای که بالای 20 خانوار باشند نهاد دهیاری در آنها تشکیل می شود.

کرمی افزود:در استان یکهزارو 930 دهیاری مصوب داریم که در یک هزارو 13 دهیاری در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه دهیاران می توانند در قالب تعاونی و یا با کمک بخش خصوصی در روستاها برای درآمد زایی و اشتغال و توسعه روستایی برنامه ریزی کنند افزود:از بدو تشکیل دهیاری ها در استا 117 میلیارد تومان به دهیاری ها کمک شده است.

وی گفت:در استان 53 روستای هدف گردشگری وجود دارد که دولت در سال گذشته برای 11 روستا اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان جهت ایجاد مراکز تفریحی و اقامتی و گردشگری کمک کرده است.

 

انتهلی پیام/ش

 

وجود یک هزارو 13 دهیاری در استان آذربایجان شرقی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.