سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلامتی «کیمیای ورزش» را قربانی شایعات نکنیم

شایعات پیرامون بیماری ناشناخته، تکذیب و تایید های پی در پی، بیش از بیماری، کیمیا علیزاده اولین مدال آور ورزش بانوان در المپیک را آزرده کرده است.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  نوزدهم تیر ماه 1377، دختری در یک خانواده آذری در شهرستان کرج به دنیا آمد که امروز تمام ایران به وی افتخار می‌کند.


«کیمیا علیزاده»، دختر شجاع و غیرتمند ایرانی که اولین مدال ورزش بانوان کشورمان را در رقابت‌های المپیک کسب کرد. ترکیب جسارت، تکنیک، شور و اشتیاق و صد البته غیرت ایرانی، از وی تکواندو کاری ساخت که هر حریفی را نگران می‌کند.

همه ما تصاویر دست و پای زخمی کیمیا را در مسابقه فینال قهرمانی جهان مشاهده کردیم، رقابتی که وی احترام تمام جهانیان را برانگیخت. نهم تیر ماه، برای ما فقط یک برنده داشت؛ برنده‌ای با مدال نقره بر گردن کیمیای ایران و امروز، این دختر غیور وارد بیستمین سال زندگی خود می‌شود.

 


شایعاتی که در مورد مصدومیت و بیماری کیمیا علیزاده به گوش می‌رسد، سبب شد تا آخرین وضعیت وی را در رادیو از زبان «محمدرضا معتمد»، پزک معالج وی جویا شویم.
معتمد با اشاره به این‌که کیمیا علیزاده با ضعف عمومی به بیمارستان مراجعه کرد، از انجام اقدامات درمانی لازم از ابتدای مراجعه وی خبر داد و افزود: خوشبختانه روند درمانی وی رضایت بخش است و جای نگرانی وجود ندارد.


وی در رادیو با انتقاد از اخبار بدون مدرکی که در خصوص وضعیت جسمانی علیزاده در فضای مجازی منتشر می‌شود، تصریح کرد: از منابع مختلف شنیده‌ام که تشخیص‌های متفاوتی برای بیماری این ورزشکار مطرح شده که خوشبختانه هیچ یک از این تشخیص‌ها، که می‌تواند نگران کننده باشد، در مورد کیمیا صحت ندارد.


وی خاطرنشان کرد: تقاضا می‌شود دوستان در مواردی که اطمینان کامل ندارند، از بیان چنین صحبت‌هایی جدا خودداری کنند.

 مشکل خاصی سلامت بانوی تکواندو کار کشورمان را تهدید نمی‌کند

در ادامه این گفتگو،  «غلامرضا نوروزی»، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی نیز با اشاره به این که کیمیا علیزاده بعد از بازگشت از مسابقات جهانی تکواندو، دچار بیماری عفونی گوارشی شده است، گفت: ضعف عمومی و عدم تعادل در اندام تحتانی به تبع مشکل عفونی دستگاه گوارش برای وی اتفاق افتاد که در حال حاضر در بیمارستان بستری است.

نوروزی با تاکید بر این که مشکل خاصی سلامت بانوی تکواندو کار کشورمان را تهدید نمی‌کند، اظهارکرد: از جامعه ورزشی و هموطنان درخواست می‌شود از هر اظهار نظری در خصوص بیماری ایشان پرهیز نمایند و اجازه دهند روند درمانی خانم علیزاده در فضای کاملا آرام انجام شود.

بیشتر بخوانید:

سروی: علیزاده در کره جنوبی مصدوم بود/ بیماری ام اس را تکذیب می‌کنم

 

کیمیاعلیزاده: مردم برایم دعا کنند تا زودتر از بیمارستان مرخص شوم/ حالم رو به بهبودی است

ملی پوش تکواندوی بانوان گفت: از همه ممنونم که نگرانم بودند، حالم خوب است و از مردم می خواهم که برایم دعا کنند تا زودتر از بیمارستان مرخص شوم.


کیمیا علیزاده که به دلیل بیماری عفونی در بیمارستان بستری است ضمن تشکر از تمام افرادی که به نوعی نگران او بودند گفت: خدا را شکر می کنم که حالم بهتر شده و ممنونم از تمام کسانی که برایم دعا کردند و به من انرژی داده اند. همه چیز رو به بهبود است و مشکل خاصی ندارم.


وی ادامه داد: همه هر کاری که در توانشان بوده برایم انجام دادند و واقعا از این بابت تشکر می کنم. از مردم عزیز کشورم می خواهم که برایم دعا کنند تا زودتر از بیمارستان مرخص شوم.

 

*مهمترین مدال‌های کیمیا علیزاده

حضور موفق در بازی های المپیک نوجوانان ٢٠١٤، بازی های المپیک ٢٠١٦ ریو و مسابقات قهرمانی جهان کره جنوبی در کارنامه این بانوی تکواندوکار دیده می شود.
مهمترین مدال ها:
برنز بازی های المپیک ٢٠١٦ ریو
نقره مسابقات قهرمانی جهان ٢٠١٧ در کره جنوبی
طلای مسابقات قهرمانان نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۴
طلای بازی های المپیک نوجوانان ۲۰۱۴
برنز مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵
طلای مسابقات گرندپری
کیمیا تا به امروز برای کشورمان موفق به کسب ۶ مدال طلا، 2 مدال نقره و یک مدال برنز در رده‌های سنی نوجوانان و بزرگسالان شده است.

انتهای پیام/

کیمیا علیزاده: مردم برایم دعا کنند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۰ تير ۱۳۹۶
بله این نقد به درستی وارده. متاسفانه مسئولین فدراسیون قدری غیر حرفه ای هستنن. نمونه اش انتشار تصاویر مصدومیت دست و پای کیمیا توسط یکی از اعضای کادر فنی بود که همراه با متنی احساسی و غیر منصفانه و مثلا در پاسخ به گزارشی که به برداشت ایشان مغرضانه بود منتشر شد در حالیکه اهل فن میداند این آسیبها در جریان این سطح رقابتها طبیعی هست و ورزشکاران زیادی با دست و پای شکسته و آسیبهای جدی تر رقابت میکنند. دختر و پسر هم ندارد. یا اینکه سرمربی تیم مصاحبه کرد و گفت کیمیا به دلیل شرایط روحی بد بستری شده و حتی فلج موقت میشه.. منظورم اینه که الان کیمیا خودش حرفه ای تر از مسولین و اطرافیانشه در حالیکه اونها باید هدایتش کنن!
n.s.e
۲۰:۲۹ ۱۹ تير ۱۳۹۶
اللهم اشفع کل مریض
با ارزوی بهبودی هرچه سریع تر کیمیای ایران
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۹ تير ۱۳۹۶
خدا یا به ایشون و همه بیمارها سلامتی عاجل عنایت بفرما. آمین
میترا
۱۷:۱۵ ۱۹ تير ۱۳۹۶
قهرمانمون زودی خوب میشه مگه نه؟
parisa
۱۵:۴۴ ۱۹ تير ۱۳۹۶
دختر گل ایشا..زود خوب بشی خیلی دوست داریم ترک قهرمان
نو.یسی
۱۴:۱۳ ۱۹ تير ۱۳۹۶
خدا وند انشاله شفاش بدهد