سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آل اسحاق:

آزادسازی موصل نویدبخش ایجاد امنیت و رونق مجدد بازار عراق است

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: با آزادسازی موصل و نوید ایجاد امنیت درکشور عراق شرکت های بزرگ جهانی برای ورود به بازار این کشور نقشه کشیدند.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در حاشیه همایش فرصت های طلایی تجارت با عراق گفت: یکی از مهمترین اصول برای ورود به هر بازاری از جمله بازار عراق شناخت فضای کلی از این کشور در جوانب مختلف است.

وی با تاکید بر اصول بنیادین ورود به بازارهای تجاری تصریح کرد: بازار عراق حوزه ورود انسان های محتاط و مایوس نبوده و این جاده سنگلاخی و پر از محدودیت های مختلف است ولی در عین حال پرسود و پر نتیجه است.

آل اسحاق اعلام کرد: بازار عراق تا 20 سال آینده تبدیل به بزرگترین بازار منطقه خواهد شد و نوع فعالیت ها در غالب فعالیت های کوچک تا بزرگ در حوزه تجارت بسیار وسیع بوده و یکی از ویژگی های بارز این کشور منابع مالی بسیار غنی است هرچندکه در حال حاضر از این جهت دارای محدودیت هایی است اما در آینده می تواند به عنوان یک کشور قدرتمند هدف خوبی برای تجارت باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق اذعان داشت: آزادسازی موصل نوید باز شدن بازار پرسود تجاری عراق را می دهد هرچند که باید توجه داشته باشیم شرکت های بزرگ جهانی از همین الان برای ورود به آن نقشه کشیده اند.

وی همچنین اظهار داشت: ایجاد امنیت در عراق برای کشور ما از یک جهت فرصت و از جهتی دیگر تهدید است اما باید توجه داشته باشیم که فرصت آن پررنگ تر است و با توجه به پیشینه تجاری بین دو کشور و اشتراکات فرهنگی و مذهبی بالا، در صورتی که در این بازار درست رفتار کنیم می توانیم امیدواریم باشیم عراق در آینده تبدیل به بازار بلند مدت برای کالاها و خدمات ایرانی می شود.

یحیی آل اسحاق ابراز کرد: ظرفیت بالفعلی که تا به حال تجارت با عراق شکوفا شده حداکثر 13 میلیارد دلاربوده است اما بر اساس محاسبات صورت گرفته این میزان در کمترین حالت خوب می تواند به 20 میلیارد دلار هم برسد.

وی در پایان با توجه به تنوع تجارت در حوزه های مختلف در بازار عراق تاکید کرد: نکته مهم برای تاجران ما این است که نباید به صورت تکی وارد این بازار شوند و باید توجه داشته باشیم که به این کشور فقط به عنوان مصرف کننده صرف نگاه نکنیم و به دنبال ایجاد همکاری های مشترک برای تولید باشیم و افق بلند مدتی برای تجارت بین دو کشور ترسیم کنیم.

انتهای پیام/

 

لزوم ترسیم افق بلند مدت برای تجارت بین ایران و عراق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۹ تير ۱۳۹۶
بد از آزاد سازی موصل باس بزرگترین جشن و آتیش بازی دنیا توش برگزار بشه تا داعشیا برا همیشه فکر سلطه بر مردمو فراموش کنن و تا ابد جرأت نکنن سر بلن کنن
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۹ تير ۱۳۹۶
بد از آزاد سازی موصل باس بزرگترین جشن و آتیش بازی دنیا توش برگزار بشه تا داعشیا برا همیشه فکر سلطه بر مردمو فراموش کنن و تا ابد جرأت نکنن سر بلن کنن