سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

بهره مندی 6هزار کاشانی از آموزش های ایمنی آتش نشانی

6410 کاشانی از اقشار و مشاغل مختلف آموزش های اولیه ایمنی، آتش نشانی وپیشگیری ازسوانح وحوادث ونحوه استفاده از کپسولهای اطفاءحریق را در سه ماهه اول امسال آموختند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاونت عملیات و آموزش پیشگیری سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری کاشان، در گفت و گو با خبرنگاران گفت:این آموزش ها برای 30 نفر از دانش آموزان مقاطع پیش دبستانی وابتدایی ،40 نفر در مقطع راهنمایی، 190نفر دبیرستان ، 20 نفر دانشجو ،  573  نفر از ادارات و نهاد ها و ارگانها ، 218  نفر از شرکت ها و کارگاه ها ، 170 نفر آموزش محلی وعمومی شهروندی و 5 هزار نفر از مراکز به صورت تئوری و عملی انجام شد.
 
محمد توکلی  افزود: مربیان آموزشی این سازمان با حضور مستمر در مراکز مذکور آموزش های لازم رادر زمینه اصول ایمنی و ضرورت رعایت آنها ،علل ایجاد حوادث وسوانح ، نحوه ارتباط با سازمان،چگونگی مقابله با آتش سوزی در لحظات اولیه و نحوه  استفاده از خاموش کننده های دستی برای آتش سوزی های ناشی از جامدات، گاز و مایعات قابل اشتعال و همچنین انتقال موارد ایمنی جهت جلوگیری از حوادث را آموزش دادند.
وی، در ادامه با تاکید بر اهمیت، ضرورت و استمرار آموزش ضمن خدمت برای آتش نشانان گفت:تعداد 16دوره درسه ماهه اول سال 96 برای آتش نشانان برگزارشد.
 
به گفته وی، برخی  دوره ها  شامل  آموزش دوره اختلالات روانی، آشنایی بااماکن پرخطر، آموزش مقابله بابرقهای فشارقوی ، آموزش آبرسانی وپمپ ،آشنایی باحوادث آسانسور،آشنایی بانحوه شارژدستگاه تنفسی،کاربانردبان،کاربادستگاه هیدرولیک،تجهیزات شناسی ،تهویه واطفا حریق درساختمانهای بلند ،آموزش خودرو بالابر26 متری،آموزش کاردرچاه ریزشی وقنات ها بوده است.
توکلی ضمن تقدیر از همکاری سازمان ها و ادارت مرتبط که این سازمان را در ارائه امر آموزش یاری کردند تاکید کرد:آموزش اطفاء حریق هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری است که آموزشهای اولیه پیشگیری از سوانح وحوادث می تواند به نحو قابل توجهی از بروز سوانح پیشگیری و مانع از  ایجادخسارت های هنگفت شود.
 
انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.