سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد دو سناتور جمهوریخواه از رکس تیلرسون بخاطر حمایت از روسیه

جان مک کین و لیندسی گراهام از وزیر امور خارجه آمریکا بخاطر اظهارات وی در قبال روسیه انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «جان مک کین»، سناتور جمهوریخواه ایالت آریزونا به همراه «لیندسی گراهام»، سناتور جمهوریخواه کارولینای جنوبی در یک مصاحبه تلویزیونی از اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص روسیه انتقاد کردند.

این دو سناتور ارشد جمهوریخواه روز گذشته (یکشنبه) از رکس تیلرسون بخاطر بیان این اظهارات که "رویکرد روسیه در قبال سوریه ممکن است درست و موضع آمریکا در قبال آن نادرست بوده باشد" به شدت انتقاد کردند. این دو سناتور همچنین وزیر امور خارجه را به علت تمرکز نداشتن روی مسائل افغانستان و پاکستان به باد انتقاد گرفتند.

«لیندسی گراهام» در این باره گفت: «اظهارات تیلرسون در خصوص سوریه واقعا مرا آزرده کرد. ولادیمیر پوتین در خصوص مسئله سوریه رویکرد درستی را به کار نگرفته است.»

جان مک کین نیز گفت: «گاهی اوقات از اینکه در جلسه سنا به تیلرسون رای اعتماد دادم احساس پشیمانی می‌کنم.»

به نوشته رویترز، این دو سناتور جمهوریخواه در ماه ژانویه سال جاری میلادی از نامزدی رکس تیلرسون برای سمت وزارت امور خارجه آمریکا در دولت دونالد ترامپ حمایت کردند؛ با وجود اینکه می دانستند وی در زمان مدیریت قبلی خود در شرکت نفتی اکسان موبیل با روسها ارتباط داشته است.

روسیه در طول جنگ داخلی سوریه در کنار بشار اسد، رئیس جمهور این کشور ایستاده است. این درحالیست که آمریکا برای برکنار کردن بشار اسد، از معارضان سوری حمایت کرده است.

انتهای پیام/

انتقاد سناتورهای جمهوری‌خواه از اظهارنظر تیلرسون درباره روسیه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.