سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

بهره‌برداری از موزه مطبوعات تبریز در آینده نزدیک

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از فعال بودن 28 کارگاه بازسازی و مرمت میراث فرهنگی در آذربایجان‌شرقی در سه ماهه اول سال 96 خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مرتضی آبدار ، با اشاره به عملکرد حوزه میراث‌فرهنگی اظهار کرد: در راستای حفظ و صیانت از اماکن و محوطه‌های تاریخی و آمادگی هر چه بیشتر برای میزبانی از گردشگران و نیز رویداد تبریز 2018، پروژه بهسازی و عملیات مرمتی توسط اداره کل میراث فرهنگی استان به جد در حال پیگیری است.

وی افزود: در اجرای این پروژه می‌توان به مرمت بخش‌هایی از موزه آذربایجان، موزه قاجار، مسجد کبود ، پشت بام بازار، مسجد جامع اهر، عمارت اربابی وینق، مسجد شیخ شهاب‌الدین اهری، گنبد کبود مراغه از مهمترین کارگاه‌های فعال در حال حاضر استان هستند.

وی گفت: از خانه‌هایی که مرمت آنها در سال 96 به اتمام می‌رسد، به خانه حریری اشاره و عنوان کرد: تمام مراحل مرمت خانه حریری یکی از زیباترین خانه‌های تاریخی شهر تبریز متعلق به دوره قاجار از جمله عملیات استحکام‌بخشی،کف‌سازی، ایزوگام سقف، مرمت بخش‌های الحاقی و نیز مرمت نقاشی‌ها و نگارگری‌های دیواره‌های این خانه توسط متخصصان انجام گرفته و در مراحل پایانی است و در آینده نزدیک بخشی از این خانه به عنوان موزه مطبوعات مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تعداد حرایم ثبتی استان را پنج مورد اعلام کرد و از خانه سلطان قرایی، خانه لاله‌ای، خانه کمپانی، مدرسه رشدیه نام برد.

آبدار افزود: در سال گذشته 6 اثر تاریخی و یک اثر معنوی نیز در استان به ثبت رسیده است که در بخش آثار تاریخی حمام اسپراخون، پل قزل کورپی، خانه کلکته‌چی ، کاروانسرای جانانلو، خانه و باغ تیل و پل دهخوارگان و در بخش آثار معنوی از ثبت شیوه پخت سنتی صابون مراغه از این جمله هستند.

انتهای پیام/خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.