سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هم اندیشی برای تسهیل در ورود کالا به منطقه آزاد اروند

هم اندیشی فعالان اقتصادی خرمشهر و مسئولان منطقه آزاد اروند امروز با هدف تسهیل در امور واردات کالا برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛در این نشست  معتمدی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند با اشاره به چالش های پیش روی بازرگانان و پویندگان اقتصادی منطقه گفت: منطقه آزاد اروند مجوز واردات سالانه 700 میلیون دلار کالا را از سوی دولت دریافت کرده، اما تا کنون تنها 20 میلیون دلار آن محقق شده است.

محمدرضا معتمدی واردات کالا و کسب درآمد از دریا ، از اولویت های معیشت در مناطق مرزی دانست و افزود: تعامل بین دریابانی و لنجداران بومی علاوه بر تسهیل در حوزه واردات کالا زمینه ایجاد فرصتهای شغلی بیشماری را فراهم خواهد کرد.

فرماندار ویژه خرمشهر هم با انتقاد از قوانین سخت گیرانه دریابانی در زمینه واردات کالا از سوی لنج داران بومی گفت: در پاره ای از موارد مشاهده شده است قوانین حاکم در بخش واردات کالا ، میان لنجداران بومی و واردکنندگان خارجی به صورت یکسان اعمال نمی شود.

ولی الله حیاتی تاکید کرد: واردات در بندر خرمشهر تابع قوانین مناطق آزاد است و وجود کالا در شهر قاچاق محسوب نمی شود اما در صورت خروج بدون مجوز از دروازه های شهر حکم قاچاق خواهد داشت.

عبدالله سامری هم از سرگیری تخفیف 2 درصدی هزینه حمل بار از سوی منطقه آزاد اروند را خواستار شد و گفت: این مهم علاوه بر ترغیب فعالان اقتصادی به رونق بازارهای منطقه منجر خواهد شد.

در این نشست اعلام شد ، مطابق قوانین منطقه آزاد اروند ، هیچ شهروندی مالیات پرداخت نمی کند و این امتیاز باید به پویندگان اقتصادی دارای مجوز هم تعلق بگیرد؛ بنابراین مصوب شد ، 1000 نفر از جامانگان طرح معافیت مالیاتی از پرداخت مالیات معاف شوند.

احداث اسکله در ساحل رودخانه کارون و در نزدیکی بازار سیف و مجتمع تجاری برلیان خرمشهر از دیگر مصوبات نشست بود.

انتهای پیام/د

واردات کالا و کسب درآمد از دریا ، از اولویت های معیشت در مناطق مرزی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.