سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل آب منطقه ای؛

92 درصد آب استان اردبیل در بخش کشاورزی مصرف می شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: بیش از 92 درصد از آب استان اردبیل در بخش کشاورزی مصرف می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اصغر سلیمان زاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل افزورد: صرفه جویی حداقل 10 درصد آب در مصارف کشاورزی می تواند تاحدودی مشکل کمبود آب را حل کند.  

وی با اشاره به چالش موجود در بخش آب، خواستار همکاری و همراهی مردم با مسئولان آب استان شد و اظهار داشت: برای نجات از این چالش مردم باید یاریگر ما باشند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل، اضافه برداشت آب از چاههای کشاورزی را یکی از معضلات اصلی بخش آب عنوان کرد و گفت: در صورت برداشت آب به اندازه پروانه بهره برداری بخشی از مشکل حل خواهد شد.

سلیمان زاده حفر چاههای غیر مجاز را ضربه به منابع آب زیرزمینی بیان کرد و افزود: این مشکل علاوه بر دوچندان کردن مشکل آبهای زیرزمینی، حق و حقوق دیگر مردم و افراد پروانه دار را از بین می برد.

وی نصب کنتورهای حجمی و هوشمند جهت کنترل مصارف بیش از حد را از دیگر اقدامات شرکت آب منطقه ای اردبیل در راستای حفاظت و صیانت از آبهای زیرزمینی عنوان کرد و گفت: اجرای شبکه آبیاری مدرن و تحت فشار که دولت نیز امکانات مناسبی را در اختیار کشاورزان قرار می دهد یکی از راهکارهای کنترل مصرف بیش از حد مجاز آب می باشد.

سلیمان زاده با اشاره به اجرای پروژه های 15 گانه تعادل بخشی در کشور و استان تصریح کرد: با اجرای پروژه های 15 گانه تعادل بخشی آبهای زیرزمینی در بخش آب کشور بخشی از مشکلات موجود مرتفع خواهد شد که نیازمند همراهی مردم است.

وی با اشاره به بیلان منفی آب در دشت اردبیل اظهار داشت: طبق بیلان منابع آب دشت اردبیل نباید سالیانه بیش از 130 میلیون مترمکعب از منابع آبهای زیرزمینی را برداشت کنیم که متاسفانه در سالیان گذشته بیش از 632 میلیون مترمکعب از آبهای زیرزمینی برداشت شده است و باید برنامه ریزی کنیم تا بیلان منفی دشت در سالیان گذشته را در برنامه ششم توسعه و افق 20 ساله حل کنیم.

 

انتهای پیام/ح

صرفه جویی در مصارف کشاورزی مشکل کمبود آب را حل می کند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.