سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

33هزار نفر ساکن سکونتگاههای غیررسمی کرمان

مدیر کل راه و شهرسازی کرمان گفت: سکونتگاه‌های غیررسمی استان در شهرستان‌های کرمان، سیرجان و رفسنجان متمرکز هستند که جمعیتی بالغ بر ۳۳هزار نفر را شامل می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمدمهدی بلوردی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت:  ۵۳۴ هزار نفر از مردم شهر کرمان در بافت ناکارآمد ساکن هستند.

وی افزود: ۳۱ سکونتگاه غیررسمی در شهرهای جیرفت، سیرجان، کرمان و رفسنجان وجود دارد که ۳۳ هزار نفر جمعیت در این سکونت گاه‌ها زندگی می‌کنند.

وی از شناسایی چهار محله حاشیه ‌نشین درمرکز کرمان خبرداد و افزود: در مرکز استان چهار محله فیروزآباد، شهرک صنعتی، شهرک صیاد شیرازی و الله آباد دارای سکونتگاه غیررسمی مصوب هستند.

بلوردی تصریح کرد: برای به سازی وضعیت حاشیه نشینی و بافت ناکارآمد استان کرمان اقدامات متعددی شده که ازجمله آنها می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه مدیران، انعقاد تفاهمنامه با شهرداری ‌ها بر اساس برنامه اجرایی درخصوص اعمال تخفیف و تشویق در این مناطق، تشکیل جلسه‌های متعدد با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور اجرای برنامه‌های مشترک در زمینه اشتغال و ایجاد بنگاه‌های تعاونی در سکونتگاه‌های غیررسمی، پیگیری برای مشخص کردن وضعیت املاک شرکت عمران و به سازی شهری ایران اشاره کرد.

وی گفت: برنامه‌ریزی برای فروش املاک و تعریف پروژه‌های محرک توسعه ازجمله بازگشایی محور فتحعلیشاهی کرمان، طراحی بدنه خسایان ارجمند رفسنجان، بازگشایی کوچه امیری رفسنجان و اجرای پروژه‌های مشارکتی در کرمان و رفسنجان و راه‌اندازی پایگاه‌های خدمات اجتماعی در چهار محله سکونتگاه‌های غیررسمی شهر کرمان(فیروزآباد، صیاد شیرازی، الله‌آباد و شهرک صنعتی) به صورت پایلوت از دیگر فعالیت‌ها در این حوزه بوده است.

وی همچنین به اقدامات شهرداری‌ها برای به سازی بافت ناکارآمد شهری اشاره کرد و گفت: اقداماتی از جمله بازسازی باغ فتح‌آباد، بازار کرمان، مدرسه حیاتیه و غیره در این راستا انجام شده است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.