سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

مبارزه با سن غلات در مزارع گندم و جو بهار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار گفت: مبارزه با سن غلات در مزارع گندم و جو شهرستان بهار به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هوشنگ کرمی با بیان اینکه در سطح سی و دو هزار هکتار با پوره و در سطح 14 هزار هکتار با سن مادر مبارزه شده است، گفت: در سال گذشته در سطح چهل هزار و641 هکتار از مزارع گندم و جو با آفت سن غلات مبارزه شده بود. که در سال جاری از رشد 14 درصدی برخوردار بوده است.

کرمی در خصوص برخی از فعالیتهای مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در اجرای عملیات مبارزه با سن غلات در سال جاری گفت: تشكیل ستاد شهرستانی عملیات مبارزه با سن، ساماندهی شبكه های مراقبت و پیش آگاهی تمام بخش های دولتی ، تهیه و تدارك سموم مورد نیاز، ارسال دستورالعمل فنی مبارزه با سن غلات به مراکز، برگزاری دوره های آموزشی برای كارشناسان و كشاورزان، بازدیدهای روزانه اعضای شبكه مراقبت از مناطق تحت پوشش از اقدامات این مدیریت در اجرای عملیات مبارزه بوده است.

وی با بیان اینکه تامین سم مورد نیاز و خرید آن از سوی کشاورزان انجام شده است، افزود: عملیات مبارزه با سن مادر از اوایل اردیبهشت ماه و مبارزه با پوره سن نیز از اوایل خردادماه ادامه داشت و 10 شبکه مراقبت متشکل از کارشناسان دولتی کار نظارت بر امر مبارزه آفت سن را در سطح مزارع شهرستان بر عهده داشتند.

مدیر جهاد کشاورزی بهار با بیان اینکه مبارزه با آفت سن گندم در بالا رفتن کیفیت نان بسیار تاثیرگذار است، گفت: تمامی عملیات مبارزه با سن به صورت زمینی و با استفاده از انواع ادوات و ناوگان ‌ای سمپاش توربولاینر ، پشت تراکتوری لانس دار انجام شده است .

وی استفاده از کارشناسان بسیج مهندسین در ردیابی و جمع آوری آمار و اطلاعات را از نکات جدید و مثبت مبارزه با آفت در سال جاری دانست.

انتهای پیام/ خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.