سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علامتی مطرح کرد؛

اجرای رایگان برنامه های تابستانی اتحادیه انجمن های اسلامی برای دانش‌آموزان

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از اجرای برنامه های تابستانی به طور رایگان برای دانش آموزان عضو اتحادیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری با موضوع اوقات فراغت با حضور حامد علامتی دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان صبح امروز در محل این اتحادیه برگزار شد.

در این مراسم علامتی با اشاره به اینکه برنامه های تابستانی از اول تیرماه آغاز شده است، اظهار کرد: رویکرد برنامه های اتحادیه در تابستان استانی و منطقه ای است و با توجه به شرایط و اقتضائات بومی و منطقه ای برنامه انجام شده است.

وی به تفویض اختیار استان ها اشاره کرده و گفت : در چنین شرایطی برنامه ها متناسب با منطقه زندگی اجرا خواهد شد و از دیگر رویکردهای این برنامه خانواده محور بودن این امر است وهمه دستگاه های فرهنگی و تربیتی در کنار نهاد خانواده است.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه اوقات فراغت محدود به ایام تابستان نیست، گفت: مساله مهم این است که افراد به نحوی مطلوب از فرصت خود استفاده کنند.

علامتی به تشریح برنامه های تابستانی پرداخت وتصریح کرد: قرارگاه های دانش آموزی شامل تجمع هفتگی اعضای با حضور سرگروه ها و مربیان در قالب اجرای فعالیت های متعدد در بستر ارتباط حضوری است که مواردی همچون انتقال تجربه، مباحثه، برنامه ریزی برای اجرای بهتر برنامه های اتحادیه را شامل می‌شود.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بیان کرد: برنامه های قرارگاهی شامل برنامه های فرهنگی، تربیتی و ورزشی است که در قالب اردوهای دانش آموزی است.

علامتی افزود: بازدید از مراکز موتلفه، حضور در مسجد و نمازجمعه، کوه پیمایی، برگزاری کلاس تقویتی، تشکیل گروه علمی و حضور در کلاس‌های مهارت آموزی، مشاوره فردی و اقدام عام المنفعه و دیدار با خانواده‌های شهدا از جمله این برنامه‌ها است.

وی به برگزاری خیمه معرفت اشاره داشت و گفت: این برنامه از اهداف تربیتی اتحادیه است و در قالب قرارگاه انجام می‌شود.

علامتی با اشاره به اینکه برنامه‌های دینی و معرفتی در قالب نشست‌های صمیمی برنامه‌های کوه پیمایی چهره به چهره اتفاق می‌افتد، بیان کرد:اکنون بیش از ۷، ۰، ۰قرارگاه دانش آموزی در کشور فعالیت می‌کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار دانش آموز سراسر کشور در مقطع متوسطه دوم در برنامه‌های تابستانی طلایه داران شرکت دارند، اظهار کرد: بازه زمانی اجرای برنامه‌ها از تیر تا شهریور ماه درنظر گرفته شده است.

وی افزود: رویکرد این طرح هوست بخشی و ارائه آموزش‌های تخصصی و تکمیلی در حوزه مسائل تشکیلاتی است که مخاطب آن مسئولان انجمن‌های اسلامی و هیئت‌های سیاسی آمریکا است که از سال تحصیلی جدید در مدارس حاضر می‌شود.

علامتی به برنامه اردو‌های تربیتی اشاره کرد و گفت. تلاش برای محرومیت زدایی از اولویت‌های اصلی است که اردو‌های جهادی یکی از اقدامات مهم تربیتی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این اردو نقش مهمی در فرایند شکل گیری رفتاری و شخصیتی نوجوانان دارد که در استان‌های مختلف در حال برگزاری است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان طرح های عضو انجمن اسلامی یک مهارت را به عنوان یکی دیگر از برنامه نامه علی اوقات فراغت بیان کرد و افزود. این برنامه با توجه به شعار سال در قالب مهارت آموزی و آمادگی دانش آموزان برای ورود به بازار کار است.

وی تصریح کرد: تفاهم نامه بین سازمان فنی و حرفه‌ای و اتحادیه باعث استفاده از ظرفیت‌های آموزشی این سازمان برای دانش آموزان اتحادیه در طول تابستان شده است و بیش از ۳۰ هزار دانش آموز به طور رایگان یک مهارت را در مراکز فنی و حرفه‌ای یاد می‌گیرند.

علامتی در خصوص طرح دادرس گفت: طبق تفاهم نامه با سازمان هلال احمر بیش از ۲۰ هطار دانش آموز طی این طرح یا مهارت‌های امداد و نجات آشنا می‌شوند.

وی از برگزاری طرح کندوی کتاب در قالب معرفی کتاب‌های مختلف برای دانش آموزان خبر و داد و بیات کرد: در جهت اهمیت ورزش و جایگاه آن نیز یک هفته به طور ویژه به عنوان هفته فعالیت‌های ورزشی در مردادماه برگزار می‌شود تا گفتمان سازی لازم برای فعالیت‌های ورزشی رونق بیشتری پیدا کند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان اظهار کرد: برنامه ملی چند قدم نا آسمان در راستای برنامه‌های ورزشی اتحادیه برگزار می‌شود که دانش آموزان در این برنامه به قله سبلان در نیمه دوم مرداد صعود می‌کنند که این برنامه یا میزبانی اتحادیه انجمن‌های اسلامی اردبیل است.

علامتی بیان کرد: هیئت انصارالمهدی به طور هفتگی و مستمر در سطح شهرستان‌ها با ارائه برنامه‌هایی در راستای دهه کرامت و ولایت برگزار می‌سود همچنین در روز ملی دختران از سوی معاونت خواهران ارائه می‌شود.

وی یادآور شد. اردوی آموزشی طلایه داران در طول سال اجرا شده و اجباری است، اما سایر برنامه‌ها برای دانش آموزان اختیاری خواهد بود.

گفتنی است، پوستر با عنوان طلایه داران فردا ویژه دانش آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی در این برنامه رونمایی شد.

انتهای پیام/

 برگزاری طرح هر دانش آموز یک مهارت در تابستان برای دانش آموزان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.