سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واشنگتن‌پست: آمریکا در قبال سرکوب مخالفان بحرینی سکوت می‌کند

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی از سکوت آمریکا درباره نقض حقوق بشر در بحرین و لغو تابعیت مخالفان دولت در این کشور به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی واشنگتن پست در گزارشی نوشت: جزیره کوچک بحرین در حال افزایش اقدامات سرکوب‌گرانه علیه مخالفان دولتی است، بطوریکه اخیرا تعداد سلب تابعیت مخالفان دولتی رکورد زده است.

فعالان حقوق بشر اعلام کرده‌اند رژیم بحرین در سال جاری میلادی تابعیت 103 نفر از مخالفان دولتی را لغو کرده و همین تعداد در هفت ماه نخست سال برابر با کل سال 2016 بوده است. تمام این افراد به جرائم مرتبط با تروریسم متهم شده‌اند؛ اما به گفته فعالان حقوق بشر مراحل دادگاه آنان فاقد شفافیت بوده و مراحل قانونی را سپری نکرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: سرعت یافتن لغو تابعیت شهروندی در بحرین نشان‌دهنده تشدید اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه علیه مخالفان است. فعالان حقوق بشر معتقدند سکوت کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس، مقامات بحرینی را جسورتر کرده است. بحرین پس از ناآرامی‌های گسترده سال 2011، سرکوب مخالفان را آغاز و با مشاهده سکوت غرب، چراغ سبزی برای ادامه این روند دریافت کرد.

«سید احمد الوداعی»، مدیر موسسه وکالت حقوق بشر و دموکراسی بحرین که خود نیز تابعیت کشور را از دست داده است، در این باره گفت: تقریبا هیچ فشاری بر روی بحرین برای اصلاحات و تغییر رویه فعلی وجود ندارد. دلیل این رفتارها از سوی آل خلیفه روشن است. زمانیکه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در دیدار ماه مه با پادشاه بحرین اعلام کرد هیچ نکته مبهمی در روابط دو کشور وجود ندارد، طبیعی است آل خلیفه لزومی برای تغییر سیاست‌های سرکوب‌گرانه خود احساس نکند. این موضوع نشان می‌دهد حقوق بشر هیچ جایگاهی در منافع آمریکا ندارد و به همین دلیل نسبت به آن بی‌توجه است.

بحرین روابط بسیار نزدیکی با انگلیس و آمریکا دارد؛ بطوریکه این دو کشور در آب‌های بحرین دارای پایگاه دریایی هستند. سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد لندن از سلب تابعیت مخالفان دولتی در بحرین نگران است؛ اما بر حفظ روابط دوجانبه با این کشور تاکید می‌کند.

واشنگتن‌پست نوشت: وزارت خارجه آمریکا نیز به ابراز نگرانی در این مورد بسنده کرد و ظاهرا مقامات انگلیسی و آمریکایی تصور می‌کنند به مسئولیت خود در زمینه حمایت از حقوق بشر در بحرین عمل کرده‌اند.

 

انتهای پیام/

انتقاد واشنگتن‌پست از سکوت آمریکا درباره اقدامات سرکوب‌گرایانه رژیم آل خلیفه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.