سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعدام کرکس‌های کرج

سحرگاه چهارشنبه ٦ متهم در پرونده‌های جداگانه پس از صدور حکم اعدام در برابر چوبه دار قرار گرفتند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  ٢ اعدامی که به کرکس‌های کرج معروف بودند در این مراسم به دار مجازات آویخته شدند و ٣ متهم به قتل نیز از سوی خانواده قربانیان بخشیده شدند؛ همچنین یک قاتل دیگر هم از اولیای دم مهلت گرفت.
عقربه‌ها ساعت یک بامداد ٨ اردیبهشت‌ماه ‌سال ٨٤ را نشان می‌داد و ماموران کلانتری ٢٨ آدران در حال گشتزنی در جاده چالوس بودند که به رفتارهای ٢ مرد و یک دختر سوار بر خودرو طوسی‌رنگ مشکوک شدند. زمانی که دستور ایست را صادر کردند راننده خودرو پای خود را روی پدال گاز خودروی‌اش گذاشت تا از پلیس دور شود. ماموران در این مرحله با توجه به این‌که مردان مرموز قصد توقف را نداشتند با استفاده از قانون بکارگیری اسلحه اقدام به شلیک چند تیرهوایی کردند و همین باعث شد خودرو در کنار جاده در نزدیکی دره‌ای توقف کند و ٢ مرد مرموز با تنها گذاشتن دختر جوان در خودرو با پای پیاده پا به فرار گذاشتند.ماموران در این مرحله دختر جوان را تحت بازجویی قرار دادند که وی در اداره پلیس آگاهی تهران گفت: «بعدازظهر بود که برای رفتن به خانه یکی از فامیل‌ها در منطقه آریاشهر منتظر تاکسی بودم که خودرو طوسی‌رنگی که یک مسافر جوان نیز سوار بر آن بود، جلوی پایم توقف کرد. فکر می‌کردم مرد جوان مسافرکش است و با این تفکر سوار بر خودرویشان شدم و ابتدا همه چیز عادی به نظر می‌رسید اما ناگهان در میان راه پسر جوان با تهدید چاقو مرا مجبور به سکوت کرد و راننده نیز مسیرش را تغییر داد و سپس آنها مرا در بیابان‌های اطراف تهران هدف آزار و اذیت قرار دادند و سپس طلاهایم را دزدیدند و نمی‌دانم چه نقشه دیگری داشتند که به سمت جاده چالوس حرکت کردند که پلیس به کمکم آمد.»کارآگاهان در این مرحله آلبوم مجرمان سابقه‌دار را پیش روی دختر جوان قرار دادند و ماموران خیلی زود موفق به شناسایی ٢ متهم به نام‌های حسین و امید شدند و در عملیاتی غافلگیرانه این ٢ جوان را دستگیر کردند.ماموران در بازجویی از متهمان پی بردند که این ٢ جوان که به کرکس‌های کرج معروف هستند ١٤ زن و دختر را به شیوه مسافرکش‌نما در آریاشهر، جنت‌آباد، میدان آزادی و آزادراه تهران- کرج سوار بر خودروهایشان کرده و با تهدید چاقو نقشه شوم و سیاه خود را به اجرا رسانده‌اند. بدین‌ترتیب متهمان پس از اعتراف به آزار و اذیت‌های سریالی در دادگاه کیفری استان تهران محارب شناخته شده و مجازات اعدام برای این ٢ کرکس کرجی صادر شد.با گذشت ١٢‌سال از این پرونده محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران، از اجرای حکم این ٢ محکوم خبر داد و گفت: «این ٢ متهم صبح چهارشنبه ١٤ تیرماه در زندان به دار مجازات آویخته شدند و با اعدام آنها این پرونده بسته شد.»


زندگی دوباره به ٤ قاتل
شهریاری همچنین از بازگشت به زندگی ٤ قاتل نیز خبر داد و اعلام کرد که آنها نیز هر کدام در پرونده‌های جداگانه موفق به جلب رضایت و گرفتن مهلت از اولیای دم شدند. اولین پرونده خردادماه ٨٧ رخ داد. آن زمان زن جوانی از سوی شوهر معتادش به قتل رسید و ماجرای قتل به پلیس پایتخت مخابره شد و خیلی زود کارآگاهان پای در محل گذاشتند. ماموران در تحقیقات ابتدایی پی بردند که مرد ٢٦ساله به خاطر اختلافاتی که با زن ٢٠ساله‌اش داشته با وجود این‌که همسرش هفت‌ماهه باردار بوده اقدام به همسرکشی کرده است. مرد همسرکش پس از دستگیری در شعبه ٧٤ دادگاه کیفری استان تهران مورد محاکمه قرار گرفت و با توجه به درخواست اولیای دم و عمل کشنده مرد جوان، وی به قصاص نفس اعدام محکوم شد و این حکم در شعبه ١١ دیوانعالی کشور مورد تأیید قرار گرفت. این مرد پس از ٩‌سال برای اجرای حکم اعدام پای چوبه دار رفت و خانواده همسرش با شرط ساخت یک یتیم‌خانه در آستانه اشرفیه حاضر به بخشش این مرد همسرکش شدند. دومین پرونده محکوم به اعدام مرد جوانی است که سابقه سرقت احشام دارد و ٢٦ تیرماه‌ سال ٨٨ در یک ماجرا سرباز جوانی را هدف گلوله مرگبار قرار داد.این مرد پس از دستگیری در شعبه ٧١ دادگاه کیفری استان تهران به قصاص نفس –‌اعدام‌– محکوم شد و شعبه ٢٤ دیوانعالی کشور نیز مهر تأیید بر این حکم زدند. این قاتل محکوم به اعدام نیز روز چهارشنبه برای اجرای حکم پای چوبه دار قرار گرفت و اولیای دم رضایت به بخشش دادند.سومین پرونده مرد افغان است که ‌سال ٨٢ به خاطر اختلاف با کارفرمایش با ضربات چاقو دست به جنایت زد و پس از دستگیری و اعلام انگیزه جنایت در شعبه ٧١ دادگاه کیفری استان تهران به قصاص نفس - اعدام – محکوم شد و شعبه ٣٢ دیوانعالی کشور نیز این حکم را تأیید کرد. این قاتل محکوم به اعدام نیز روز چهارشنبه از سوی خانواده مقتول بخشیده شد.


قاتل که پای چوبه دار مهلت گرفت
این مرد فروردین ٩٢ برای سرقت یک تاکسی سوار بر خودرو مرد جوانی شده و در میان راه با تهدید چاقو قصد سرقت را داشته که با مقاومت راننده تاکسی روبه‌رو می‌شود که درنهایت با قتل راننده تاکسی موفق به فرار با خودرو سرقتی می‌شود.ماموران پلیس آگاهی تهران پس از تحقیقات فنی و با توجه به این‌که آخرین مسافر خودرو تاکسی را شناسایی کرده بودند، موفق به دستگیری عامل این جنایت شدند. کارآگاهان در تحقیقات از متهم به قتل پی بردند که وی دو پرونده دیگر به شیوه تهدید به قتل راننده‌ها اقدام به سرقت خودروها کرده است. با تکمیل‌شدن پرونده قاتل جوان در دادگاه کیفری به قصاص نفس محکوم شد و این حکم در شعبه ٢٤ دیوانعالی کشور مورد تأیید قرار گرفت.مرد محکوم به اعدام زمانی که برای اجرای حکم پای چوبه دار قرار گرفت موفق شد از اولیای دم مهلت بگیرد.

 

منبع:شهروند

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۸ تير ۱۳۹۶
با گذشت ١٢‌سال از این پرونده محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران، از اجرای حکم این ٢ محکوم خبر داد .....واقعا قوه قضاییه دست مریزاد دارد در اجرای سریع حدود الهی!!!!!!!
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۴ تير ۱۳۹۶
12 سال خوبه دیگه
محمد
۰۷:۲۴ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
اعدام
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۸ تير ۱۳۹۶
اینطور ادمهای فاسد اصلا جای بخشش ندارن