سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصطفوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

فعالیت یک هزار و 500 پایگاه انتخاب رشته آموزش و پرورش برای داوطلبان

معاون مدیر کل امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت:یک هزار و 500پایگاه آموزش و پرورش برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور در نظر گرفته شده است.

محمد مصطفوی معاون مدیر کل امور تربیتی مشاوره وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در مورد پایگاه‌های انتخاب رشته کنکور برای داوطلبان اظهار کرد: بیش از یک هزار و 500 پایگاه برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری پیش بینی شده است و همه دانش آموزان فعلی و گذشته امکان شرکت در این پایگاه‌ها را دارند.

وی ادامه داد: مراجعه کنندگان به پایگاه‌های پیش‌بینی شده متناسب با نوع منطقه و استان هزینه برای انتخاب رشته کنکور را پرداخت می کنند و مبلغی واحد برای سراسر کشور در نظر گرفته نشده است.

معاون مدیر کل امور تربیتی مشاوره وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: میزان هزینه‌ها زیاد نیست و در حدی بوده که حق‌الزحمه‌ای به مشاوران مستقر در پایگاه‌ها پرداخت شود.

مصطفوی در مورد میزان توانمندی مشاوران این پایگاه‌ها گفت: آزمون‌های علمی تخصصی از مشاوران گرفته شده و فعالیت آن‌ها را رصد می‌کنیم تا خدمات مشورتی ، تحصیلی ، شغلی و بهداشت روان را به درستی انجام دهند.

مصطفوی اظهار کرد:‌ امسال برای دومین سال متوالی متناسب با نیاز دانش‌آموزان نیروهای مشاوره به کار گرفته شده که در حوزه بهداشت روان و آموزش خانواده‌ها و آشنایی با رشته‌های دانشگاهی فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: پایگاه‌های انتخاب رشته دانش آموزان با همکاری سازمان سنجش فعالیت می‌کنند و بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور بلافاصله کار این پایگاه‌ها کلید می‌خورد.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.