سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد؛

تأمین و توزیع ۲۷۰ هزار اصله نهال گل محمدی

۲۷۰ هزار اصله نهال گل محمدی در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان چهارمحال و بختیاری تأمین و توزیع می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حمیدرضا دانش معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از تأمین و توزیع ۲۷۰ هزار اصله نهال گل محمدی در راستای توسعه کشت گیاهان دارویی در استان خبر داد.

وی گفت: از این میزان ۱۲۰ هزار نهال اصلاح شده و کنترل سلامت کشت از مرکز بیوتکنولوژی تهران تأمین و ۱۵۰ هزار اصله در داخل استان تولید شد.

دانش با بیان اینکه این طرح از اواسط بهارشروع و تا پایان تابستان امسال ادامه دارد افزود: با اجرای این طرح، اراضی زیر کشت گل محمدی در استان از ۳۰۰ هکتار به ۴۱۰ هکتار و میزان تولید از ۳۰۰ تن به بیش از ۴۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

وی، یارانه تخصیصی برای هر نهال گل محمدی اصلاح شده مرغوب را ۱۵ هزار ریال و نهال تولید داخل استان را حدود ۲ هزار ریال اعلام و اضافه کرد: کشت نهال‌های اصلاح شده به شیوه‌های قلمه زنی و کشت بافتی صورت گرفته است.

دانش همچنین گفت: کشت این گونه نهال‌ها در زمین‌های کم بازده و شیب دار توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: تا کنون ۹۰ هزار نهال قلمه‌ای گل محمدی در گلخانه‌های فرخ شهر و شمس آباد به متقاضیان دارای شرایط تحویل داده شده است.

دانش افزود: تغییر الگوی کشت، ایجاد اشتغال و درآمدزایی در مناطق روستایی و صرفه جویی در مصرف آب را از اهداف اجرای این طرح بیان کرد.

انتهای پیام/ظ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.