سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیلی احمد آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ضرورت برخورداری دانشگاه‌ها از استاندارد‌های بین المللی

رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه‌ها باید از استاندارد‌های بین‌المللی برخوردار باشند و بین‌المللی شدن باید به شکلی همه جانبه انجام شود.

محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بین المللی شدن، نوعی هم افزایی در کارکردهای آموزشی، تحقیقاتی و استفاده از این هم افزایی در سطح ملی و جهانی است. در تدوین استراتژی بین المللی شدن دانشگاه، کمک به اجرای طرح های بین المللی دانشگاه در سطوح مختلف، مطرح سازی دانشگاه در جوامع علمی و بین المللی، بین المللی سازی فرهنگ آموزش و پژوهش، بین المللی سازی مدارک دانشگاه از طریق انطباق سرفصل های آموزشی، طرح جذب دانشجویان خارجی و ایجاد شبکه دانشگاهی دانشگاه های بزرگ دنیا از اولویت ها است.

وی ادامه داد: بین‌المللی شدن در حوزه علوم انسانی سخت‌تر است، یکی از مشکلات این است که فضای حاکم بر علوم انسانی بسیاری از مسائل خود را در صحنه بین‌المللی جست‌ و جو نمی‌کند یعنی احساس اغنایی در علوم انسانی وجود دارد که هر استنباطی را در خودش می‌تواند حل کند.

نیلی افزود: بخش عمده جایگاه ما به تقویت دانشگاه‌ها بستگی دارد، دانشگاه‌ها باید از استانداردهای بین‌المللی برخوردار باشند و بین‌المللی شدن آن باید به شکلی همه جانبه انجام شود.

 رئیس دانشگاه تهران مطرح کرد: در چشم انداز علم و فناوری افق ۱۴۰۴، چند جمله مربوط به بین المللی سازی آمده است؛ به عنوان مثال پیشتازی در مرزهای علم و فناوری با مرجعیت علمی در جهان یکی از اهداف این چشم انداز است که باید به آن دست پیدا کنیم.


انتهای پیام/

همکاری دانشگاه تهران با دانشگاه های آلمان و فرانسه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عزیزپور
۱۰:۰۹ ۲۴ تير ۱۳۹۶
باسلام
باشگاه عزیز و بزرگوار

خواهشی داشتم اگر پیگیری بفرمایید ممنون میشیم.
راستش ما مدرس حق التدریس دانشگاه هستیم
تنها شغلمون اینه . سه ترمه پول تدریسمون رو ندادند
اگه امکان داره از پیام نور پیگیری بفرمایید/
ممنون میشیم

باتشکر