سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان

وزش باد با سرعتی معادل ۹۵ کیلومتر سیستان را فرا می‌گیرد

از فردا تا پایان هفته وزش باد با سرعتی حدود ۶۰ تا ۹۵ کیلومتر بر ساعت همراه با گرد و خاک منطقه سیستان واقع در شمال استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی نشان می‌دهد از فردا تا پایان هفته وزش باد با سرعتی حدود ۶۰ تا ۹۵ کیلومتر بر ساعت همراه با گرد و خاک منطقه سیستان واقع در شمال استان را فرا می‌گیرد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این شرایط جوی در روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه از شدت بیشتری برخوردار است که موجب می‌شود در مناطق مستعد طوفان، حرکت شن‌های روان و کاهش دید را شاهد باشیم که تردد در محور‌های مواصلاتی منطقه را دشوار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در طول هفته جاری برای دیگر نقاط استان نیز باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود، تاکید کرد: با توجه به این شرایط جوی نامطلوب توصیه می‌شود افراد آسیب‌پذیر به ویژه سالمندان، کودکان و افراد بیمار در زمان غبار آلود شدن هوا از تردد‌های غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

ملاشاهی با اشاره به اینکه گرمای هوا در نیمه شمالی استان تا روز سه‌شنبه تداوم دارد و از روز چهارشنبه حدود ۳ تا ۵ درجه کاهش دما خواهیم داشت، گفت: توصیه می‌شود با توجه به تداوم گرما در نیمه شمالی استان مردم جهت جلوگیری از گرمازدگی از تردد‌های غیرضروری در میانه روز خودداری کنند و همچنین در این شرایط مدیریت تولید، توزیع و صرفه‌جویی منابع انرژی ضروری است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در ۲ روز آینده با تقویت جریانات مرطوب جنوبی در ارتفاعات جنوب، جنوب شرق و سواحل استان در بعد از ظهر‌ها شرایط برای رشد ابر و رگبار‌های پراکنده باران و گاهی رعد و برق و تندباد لحظه‌ای مهیا است و برای امروز احتمال جاری شدن موقتی روان‌آب وجود دارد.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و دلگان با دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر‌های سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

انتهای پیام/پ

سرعت وزش باد در سیستان به 90 کیلومتر بر ساعت رسید

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.