سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ارائه بیشترین خدمات اقامتی کشور در مشهد

مشهدالرضا (ع) به واسطه وجود بارگاه منور رضوی بیشترین آمار مسافران، توریست‌ها و گردشگران داخلی و خارجی را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد محمد قانعی رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی در نشست خبری دومین اجلاس ملی میزبانی ایرانی_اسلامی گفت:در شهر مشهد در یک بازه زمانی که سال‌های پس از جنگ تحمیلی بود با مشکل مراکز اقامتی همراه بودیم و میزبانی از مهمانان امام رضا (ع) را در منازل شخصی داشتیم و در آن زمان در جهت ارائه خدمت در شان زائر امام رضا (ع) اقدام شد و اکنون تمامی مجموعه‌ها دارای هتل و مکان اقامتی در مشهد هستند.

وی با بیان اینکه شاهد یک رقابت نابرابر در بخش اقامتی هستیم، گفت: این مجموعه‌ها بنا بود که بخش خصوصی واگذار شود، اما این مورد هنوز اجرایی نشده است.

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۲۱۱ هتل فعال در مشهد داریم و ۲۹۲ هتل هم در حال ساخت است که تا ۴ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و آمار هتل‌های مشهد نسبت به زمان اول انقلاب نزدیک به ۱، ۰ برابر شده و در آن زمان تنها ۲۸ هتل در مشهد فعال بود و این میزان رشد در تهران نبوده و در این مدت تنها ۱۰ هتل در پایتخت ساخته شده است.

قانعی با بیان اینکه بیشترین خدمات اقامتی کشور در مشهد ارائه می‌شود، افزود: بخش عمده‌ای از این هتل‌ها که با نیت خدمت به زائران امام رضا (ع) ساخته شده‌اند با مشارکت خیران نیک‌اندیش بوده که سرمایه خود وقف خدمت به مهمانان امام هشتم (ع) کرده‌اند.

وی گفت: افزایش قیمت‌ها را متناسب با نرخ تورم لحاظ نکرده‌ایم و قیمت دریافتی در هتل‌های مشهد به اندازه ۳، ۰ درصد هتل‌های دیگر شهر‌ها است و نوع ارائه خدمت در هتل ۴ ستاره مشهد حتی بهتر از هتل ۵ ستاره دیگر شهر‌ها است.

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی گفت: گردشگری درآمدزایی بالایی برای شهر و استانمان دارد و با ۳۰ میلیون زائر و ۱۰۰ میلیون اقامت به‌طور متوسط در هر شب از هر نفر ۱۲۰ هزار تومان درآمدزایی به‌وجود می‌آید، اما متاسفانه در این زمینه شاهد مدیریت و برنامه‌ریزی درستی نبوده‌ایم و در نظر داریم تا بهتر استفاده را از این مهم ببریم.

انتهای پیام// ف. ح

مشهد بیشترین آمار مسافران و توریست ها را دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.