سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

امنیت امروز وابسته به مدافعان حرم است

استاندار کرمان در همایش انقلاب اسلامی به روایت اسناد ساواک گفت: امروز اگر امنیتی در داخل کشور داریم متصل می شود به سرداران مدافع حرم که این امنیت را به وجود آوردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،علیرضا رزم حسینی در تالار حافظ دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان گفت: یکی از کارهای بسیار ارزشمند که رونمایی می شود اسنادی است که نقش مردم وروحانیون و دانشگاهیان را در دوران انقلاب نشان می دهد.
وی افزود: نقش علما در انقلاب وتاثیر بالای آنها انکار ناپذیر است، کرمان به دلیل نجابت مردمش همواره محل حضور بزرگان زیادی بوده از شعرا و ادیبان و فقها که دراستان پرورش یافته اند ،تاریخ ما مملو از شخصیت های کم نظیری است.
وی تصریح کرد:دربین علمایی که در قبل از انقلاب مبارزه کردند که درراس آن آیت الله هاشمی رفسنجانی یاد می شود،نقش آیت الله جعفری ،سیدمحمود دعایی ،آیت الله حقیقی را نباید نادیده گرفت.
رزم حسینی گفت: آیت الله جعفری در تمام این دوران ودفاع مقدس ودیگر ایام محور وحدت استان بود، سید محمود دعایی شباهت های زیادی به آیت الله طالقاتی دارند وایشان نیزهمواره نقش همراهی با امام داشتند که از برجستگان استان است.
استاندار کرمان اظهار کرد: نباید ازبزرگان دیگری که قبل ازانقلاب اعضای دانشگاهها بودند و زحمات زیادی کشیدند غافل بود.
رزم حسینی تصریح کرد:در پایان چهلمین سالگی انقلاب هستیم ودر حوزه سیاسی توفیقاتی داشتیم امروز نیزدر کشور رئیس جمهوری را انتخاب کردیم که از مبارزین قبل از انقلاب بود.
وی با اشاره به اینکه ما باید به رای مردم احترام بگذاریم تصریح کرد:در حوزه امنیت ملی من در حضور بالاترین مقام امنیت ملی می گویم با حضور نیروهای مسلح وسپاه امنیتی کم نظیر داریم ودامنه امنیت ما کیلومترها به خارج مرزها رفته است .
وی افزود: امروز اگر امنیتی در داخل کشور داریم متصل می شود به سرداران مدافع حرم که این امنیت را به وجود آوردند.
وی سپس به بخش های عمرانی استان اشاره کرد وگفت: در حوزه عمرانی خیلی شهرهای ما قبل انقلاب آب و برق نداشتند درحالی که امروزه روستاهای ما علاوه برآب و برق به نعمت گاز و تلفن نیز مجهز وبعضا گازرسانی شده است.
استاندار کرمان یادآورشد:در حال حاضر 3500مگاوات برق در استان در حال تولید داریم .
وی با اشاره به اینکه اگر از آنهایی که آن روز انقلاب کردند پرسید برای چه انقلاب کردید پاسخ شان این است که همان گونه پیامبر برای مکارم برخاست ما نیز برای اخلاق انقلاب کردیم.
رزم حسینی تاکید کرد:نیازمند وحدت سیاسی در کشور هستیم با اختلاف به جایی نمی رسیم امروز با برکت حضور آیت الله جعفری محور وحدت هستند وما در این دولت استانی با کمترین حاشیه سیاسی داشتیم.
وی تصریح کرد:اگر درحوزه اقتصادی می خواهیم کارآمدی نظام را نشان دهیم چاره ای نداریم همان گونه که در فرهنگ تبلیغ می کنیم در اقتصاد نیز تاثیر گذار باشیم.
وی با تاکید براینکه کاهش آسبب های اجتماعی از دغدغه های رهبر است گفت: نمی توانیم بپذیریم ما که انقلاب کردیم شرایطی داشته باشیم که جمعیت مان دوبرابر شود اما جمعیت کیفری زندان هایمان چندبرابر باشد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.