سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهتزار نخستین پرچم سلامت سواحل کشور در بابلسر

نخستین پرچم های آبی و زرد با نشان سلامت و مناطق آلوده سواحل کشور در یکی از شناگاه های ساحلی بابلسر نصب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، معصومه ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم اهتزار نخستین پرچم سلامت سواحل کشور در بابلسر با اشاره به اهدا نشان سلامت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور به سواحل بابلسر گفت : شاخص هایی همچون آلوده نبودن ، نبود پسماند و داشتن زیرساختهای لازم موجب شد سواحل این شهرستان به عنوان نخستین شناگاه سالم معرفی شود.

وی با اشاره به اجرای طرح پایش سلامت سواحل کشور با نصب پرچم آبی و زرد در شناگاههای پاکیزه و آلوده افزود : متولیان شناگاههای سواحل شمال که در این طرح شاخصهای لازم را نداشتند ، باید تلاش کنند با رفع موانع و رعایت نکات بهداشتی پرچم زرد را به آبی تبدیل کنند.

پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست نیز گفت : در راستا سالم سازی سواحل طرح پایش سواحل دریا با همکاری وزارت کشور ، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست ، در حال انجام است که در این طرح شناگاههای بهداشتی و سالم با پرچم آبی و مناطق آلوده با پرچم‌ زرد علامت گذاری می شود .

وی با اشاره به اجرای 134 طرح سالم سازی در سواحل دریای خزر افزود : از این تعداد 94 طرح در مازندران ، 33 طرح در گیلان و 7 طرح در گلستان اجرا شد و از مهر امسال نیز طرح سالم سازی سواحل جنوبی آغاز می شود .

در این مراسم با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست ، نخستین پرچم آبی رنگ سلامت سواحل کشور در یکی از شناگاههای ساحلی بابلسر نصب شد.

338 کیلومتر از نوار ساحلی دریای خزر در مازندران است .

انتهای پیام/آ

نصب پرچم آبی و زرد در سواحل امن مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.