سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش تلفات نظامیان امریکایی در افغانستان با تاخیر منتشر می‌شود

ارتش ایالات متحده می‌گوید: بعد از این گزارش تلفات سربازان آمریکایی مستقر در افغانستان پیش از اطلاع به بستگانشان منتشر نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش ایالات متحده می گوید که پس از این گزارش تلفات سربازان امریکایی مستقر در افغانستان تا زمانیکه به بستگان این سربازان اطلاع داده نشود، نشر نخواهد شد.

با این تغییر در مورد گزارشدهی تلفات نظامیان امریکایی، اکنون ممکن تا چندین روز شمار تلفات این نظامیان به دسترس رسانه ها قرار نگیرد.

بیل سلوین، سخنگوی نیرو های امریکایی در افغانستان گفت که این تغییر به دستور ژنرال جان نیکلسون، فرمانده عمومی این نیرو ها اجرا می گردد.

او گفت که با نشر معلومات در مورد تلفات نیرو های امریکایی در افغانستان، بستگان سربازان کشته شده تا زمان شناسایی و تایید هویت آنان ممکن در یک حالت سردرگمی بسر ببرند.

آقای سلوین افزود که برای جلوگیری از همچو یک وضعیت باید نخست به بستگان سربازان کشته شده اطلاع داده شود.

بیل سلوین به خبرگزاری رویترز گفت: "ما تلاش داریم تا بین فراهم کردن همه حمایت ممکن به خانواده (سربازان) و اطلاع رسانی به مردم یک توازن ایجاد کنیم."

نیرو های امریکایی مستقر در افغانستان پیش از این با نشر یک اعلامیه فقط در مورد کشته شدن سرباز و محل وقوع آن رویداد در افغانستان اطلاع رسانی می کرد، اما هویت سرباز کشته شده را فاش نمی ساخت.

پس از آنکه به بستگان سرباز کشته شده اطلاع داده می شد، وزارت دفاع ایالات متحده در مورد آن سرباز جزییات بیشتر به شمول نام و واحد نظامی مربوطه او را نشر می کرد.

صدای آمریکا نوشت: اما تغییر جدید در گزارش دهی در مورد تلفات نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان در هفته جاری زمانی رونما شد که خبر کشته شدن یک سرباز امریکایی نشر گردید.

هانسن کرکپتریک، سرباز اردوی ایالات متحده روز دوشنبه در ولایت هلمند کشته شد، اما مقام های امریکایی دو روز بعد و پس از تثبیت هویت و اطلاع دادن به بستگان این سرباز، خبر کشته شدن او را نشر کردند.

یک سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده گفت که تاخیر در گزارشدهی در مورد کشته شدن سربازان امریکایی تنها در افغانستان عملی خواهد شد و سربازان امریکایی مستقر در سایر مناطق جنگی چون عراق و سوریه از آن مستثنی می باشند.

حدود ۱۳ هزار سرباز امریکایی و ناتو برای ماموریت آموزش و مشوره دهی به نیروهای افغان در افغانستان مستقر می باشد.

از اخیر سال ۲۰۰۱ تا کنون بیش از ۳۵۰۰ سرباز خارجی در افغانستان کشته شده است.

انتهای پیام/

13 هزار سرباز آمریکایی و ناتو در افغانستان مستقر هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.