سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

امکانات سینمای امروز کمک می‌کند تا قصه بهتر روایت شود

کارگردان «کاتی و ستاره» گفت:امکانات سینمای امروز کمک می‌کند تا قصه بهتر روایت شود؛ نمی‌توان تکنیک فیلم ما را با فیلم‌های هالیوود مقایسه کرد چرا که انیمیشن سه‌بعدی ما در تلفیق با فیلم رئال تنها 3 انیماتور داشت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا مجلسی  امروز در نشست خبری فیلم «کاتی و ستاره» اظهار کرد: خوشحالم که اولین نمایش فیلمم را در جشنواره کودک شاهد بودم و امیدوارم در اکران عمومی هم مورد استقبال قرار گیرد.

وی افزود: پیش از این در ژانر کودک چند کار داستانی داشتم و بیش از 20 سال هم تجربه کار مستند دارم، در این فیلم تلاش کردیم تا بگوییم زیبایی فقط در ظاهر نیست و می‌تواند در مفاهیم دیگری هم گنجانده شود؛ هر کدام از شخصیت‌ها می‌توانند نگاه خود را در زیباشناختی داشته باشند.

کارگردان «کاتی و ستاره» تصریح کرد: امکانات سینمای امروز کمک می‌کند تا قصه بهتر روایت شود؛ نمی‌توان تکنیک فیلم ما را با فیلم‌های هالیوود مقایسه کرد چرا که انیمیشن سه‌بعدی ما در تلفیق با فیلم رئال تنها 3 انیماتور داشت.

مجلسی اضافه کرد: تلاش کردیم کار را به سطح مطلوب برسانیم ولی هنوز جای اشکالات کوچکی وجود دارد که در نسخه نهایی فیلم اصلاح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: فیلم‌های مستند در فضای خاصی اکران می‌شود و بازتاب‌های آن ممکن است حسی و صریح و بی‌واسطه نباشد ولی وقتی کار را در کنار بچه‌ها می‌بینید تجربه خوبی است چرا که آن‌ها با شما تعارف ندارند و کار را به راحتی می‌بینند و مستقیماً فیلم‌ساز را با بازخوردها مواجه می‌کنند و بر اساس آن حتی آینده کاری او را ترسیم می‌کنند.

مجلسی تأکید کرد: به جز سینمای هالیوود که مناسبات متفاوتی دارد، حتی سینمای آلمان هم توسط دولت حمایت می‌شود و این یک الزام از جانب عقل و خرد جمعی است و ما هم انتظار داریم از فیلممان حمایت شود.

بیتا منصوری هم در این نشست یادآور شد: اکثر عوامل فیلم از اعضای شهرستان رشت هستند که می‌توانستند کار خوب انیمیشن تولید کنند، این فیلم مستقل ساخته شده و از هیچ کجا حمایتی دریافت نکرده است، با بودجه کمی ساخته شده و سعی کردیم تا ثابت کنیم می‌توان با بودجه کم هم فیلم ساخت اگر همدلی باشد.

تهیه‌کننده کاتی و ستاره افزود: برگزاری جشنواره در تابستان فرصت خوبی است تا بچه‌ها با خانواده به سینما بیایند چرا که وقتی در پاییز برگزار می‌شد بچه‌ها به صورت اتوبوسی از مدرسه به جشنواره آورده می‌شدند و این استقبال نشان می‌دهد هم فیلم‌ها خوب بوده و هم نحوه توزیع بلیت‌ها مناسب بوده است جشنواره رسالت خود را به درستی انجام داده است.

آوا یونس نژاد بازیگر نوجوان این فیل هم یادآور شد: در این فیلم نقش دختری شمالی را بازی می‌کنم که با یک موجود فضایی دوست می‌شود، سکانس‌هایی که در مواجه با موجود فضایی بود را از تخیلم استفاده کردم البته تصور من با کاتی فرق داشت و در همان قالب جای می‌گرفت.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.