سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

هیچ ورزشکار همدانی در چهار سال اخیر در صف انتظار برای عمل جراحی نبوده است

رئیس هیات پزشکی ورزشی استان گفت: در چهار سال اخیر هیچ ورزشکار همدانی در نوبت عمل جراحی قرار نگرفته و در اسرع وقت تحت جراحی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حیدری مقدم در مجمع سالیانه این هیات با بیان اینکه هزینه پیشگیری به مراتب از درمان کمتر است، گفت: متاسفانه موضوع پیشگیری از بروز حوادث در کشور ما مغفول مانده و اکثر مردم جامعه به دنبال درمان هستند این در حالی است که هزینه پیشگیری به مراتب از درمان کمتر است.

وی در ادامه اظهار داشت: پشتیبانی از ورزش قهرمانی و سلامت همگانی از وظایف هیات پزشکی ورزشی است و تمامی اهداف و برنامه های هیات در حوزه هایی نظیر درمان ، پزشکی ورزشی و سلامت ، آموزش و پژوهش تبیین شده است.

رشید حیدری مقدم با بیان اینکه مرکز فیزیوتراپی هیات پزشکی ورزشی استان همدان با بهترین امکانات در خدمت ورزشکاران استان است اظهار کرد: ورزشکاران استان می توانند با ارائه کارت بیمه ورزشی خود از امکانات و تجهیزات مدرن مستقر در مرکز فیزیوتراپی هیات با کمترین هزینه استفاده کنند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی همدان در ادامه با بیان اینکه 65 هزار و 700 ورزشکار این استان سال گذشته زیر پوشش بیمه ورزشی قرار گرفتند گفت: از این تعداد 25 هزار و 85 نفر بانوان ورزشکار و 39 هزار و 930 نفر ورزشکار آقا بوده اند.

وی در ادامه درباره تعداد مصدومان ورزشی در سطح استان همدان گفت: سال گذشته 698 آسیب دیده ورزشی تحت مداوا قرار گرفتند که بیشترین آسیب مربوط به رشته فوتبال بوده است.

حیدری مقدم با بیان اینکه درحال حاضر 20 پزشکیار در رقابت های ورزشی استان همدان فعالیت دارند گفت: براساس آمارهای ارایه شده بیشترین نوع آسیب دیدگی ورزشکاران همدانی از ناحیه زانو، کشیدگی تاندون و بافت های عضلانی بوده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته با حمایت فدراسیون پزشکی ورزشی تعداد 43 نفر از این ورزشکاران برای درمان و عمل جراحی به تهران اعزام شده اند و از خدمات فدراسیون پزشکی بهره مند شدند

رئیس هیات پزشکی ورزشی همدان تصریح کرد: در چهار سال اخیر بیش از 150 ورزشکار همدانی برای عمل به تهران اعزام شده اند که خوشبختانه با رایزنی با فدراسیون و جراحان متخصص هیچ ورزشکار همدانی در نوبت عمل جراحی قرار نگرفته و در اسرع وقت تحت جراحی قرار گرفته است.

وی افزود: هزینه بستری و جراحی تمامی افراد آسیب دیده منتقل شده به فدراسیون پزشکی ورزشی کشور رایگان بوده است و این اقدام اهمیت برخورداری از بیمه ورزشی را نشان می دهد و استان های زیر 100 هزار بیمه شده ضرر مالی برای فدراسیون دارند.

حیدری مقدم در ادامه خاطرنشان کرد: هیات پزشکی ورزشی استان همدان یکی از هیات های فعال و برتر کشور است که در زمینه های پوشش پزشکی مسابقات ، آمار بیمه شدگان ورزشی ، ارائه خدمات به مصدومین و برگزاری دوره های اموزشی فعالیت های خوبی انجام داده و عناوین برتر کشوری را هم در بخش های مختلف کسب کرده اند.

وی با تقدیر از اهتمام فدراسیون برای 365 روزه شدن کارت های بیمه گفت: با اینکه به عنوان منتقد این طرح هستم اما این طرح با هدف رضایت مندی ورزشکاران و با توجه به اینکه ایراداتی مبنی بر سالیانه صادر شدن کارتهای بیمه ورزشی بود، انجام می شود.

رئیس هیات پزشکی ورزشی همدان با اشاره بر نظارت بر باشگاه های ورزشی گفت: با همکاری بازرسی اداره کل ورزش و جوانان نظارت بر اماکن ورزشی و باشگاههای ورزشی برای جلوگیری ازسوء مصرف دارو و مکمل‌های غذایی به طور مستمر صورت گرفته است.

انتهای پیام/ د

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.