سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

افزایش مصرف برق در اردبیل

مصرف برق طی دو روز گذشته به دلیل افزایش ناگهانی دمای هوا افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،علیرضا علیزاده، مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل در حاشیه بررسی میزان مصرف برق استان طی روزهای اخیر گفت: به دلیل افزایش دما با افزایش مصرف برق به ویژه برای وسایل سرمایشی مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه میزان مصرف به پیک بار مصرف نرسیده است، افزود: در ۲۵ تیر ماه سال گذشته پیک بار ۳۱۸ مگاوات بود اما در دو روز گذشته مصرف ۳۱۰ مگاوات محاسبه شده و هنوز به پیک بار نرسیدیم.

مدیرعامل توزیع برق استان تصریح کرد: این در حالی است که در سطح کشور به دلیل افزایش قابل توجه مصرف برق در برخی استان‌ها از پیک بار مصرف عبور کردیم و شاهد رشد هفت‌درصدی مصرف بودیم.

علیزاده با اشاره به اینکه ۴۷ درصد مصارف برق اردبیل مربوط به مشترکان خانگی است، افزود: ۸۰ درصد مشترکان ما خانگی هستند و لازم است صرفه‌جویی در این بخش به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ساعات اوج مصرف از ۱۲ تا ۱۶ و همچنین از ۲۰ تا ۲۳ است، تصریح کرد: در این ساعات لازم است مصرف برق مدیریت شده و وسایل پرمصرف به صورت همزمان در منازل استفاده نشود.

مدیرعامل توزیع برق استان با تأکید به اینکه در تأمین برق مشترکان استان کمبودی وجود ندارد، گفت: با این وجود به دلیل گرمای شدید هوا انتظار داریم مشترکان مدیریت بهینه‌ای در مصرف داشته و به ساعات پیک بار مصرف توجه داشته باشند.

 

انتهای پیام/ع

 

افزایش مصرف برق

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.