سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار بوشهر خبر داد؛

افزایش ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌های خلیج‌فارس

استاندار بوشهر گفت: با پیگیری‌های انجام شده ضمن افزایش کیفیت آموزشی و تقویت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان بوشهر، ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌های خلیج فارس افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مصطفی سالاری صبح امروز در بازدید از حوزه‌های امتحانی کنکور و آزمون سراسری دانشگاه‌ها در استان بوشهر، با بیان اینکه امروز رقابت بین آینده‌سازان کشور است اظهار داشت: کسانی که امروز در کنکور سراسری رقابت می‌کنند برای ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته‌های مورد دلخواه است.

وی با بیان اینکه، دانشجویان به عنوان آینده‌سازان، تحول عمران، آبادانی و سازندگی کشور قلمداد می‌شوند تصریح کرد: از نکات قابل توجه که در استان بوشهر بر روی افزایش قبولی و پذیرش دانشگاه‌ها تاثیر گذاشته و سبب قوی‌تر شدن دانش‌آموزان شده، اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان استان بوشهر است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اکنون 2 سال از اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان در این استان می‌گذارد خاطر‌نشان کرد: امسال گام‌های تکمیلی طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان استان بوشهر برداشته می‌شود.

سالاری با بیان اینکه کیفیت آموزشی دانشگاه‌ها بستگی به کیفیت علمی و آموزشی دانش‌آموزان دارد تاکید کرد: اجرای طرح تقویت بنیه علمی، سبب توانمندتر شدن دانش‌آموزان می‌شود و امروز رقابت در کنکور سراسری بین این افراد است.

وی، با تاکید بر توجه به رشته‌های آموزشی و تحصیلی دانشگاه‌ها براساس نیاز و ظرفیت جامعه تصریح کرد: بر اساس نیاز جامعه برای توسعه و پیشرفت باید نیاز جامعه به رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌ها بررسی و در تعیین رشته‌های مراکز آموزش عالی بازنگری شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به کیفیت آموزشی و توجه به نیازهای تخصصی جامعه بر اساس رشته‌‌های تحصیلی دانشگاه‌ها افزود: توجه به نیاز رشته‌های جامعه و کیفیت‌ دانشگاه‌ها از اولویت‌ها است که این مهم مورد توجه ویژه قرار دارد.

سالاری، از افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: دانشگاه‌های خلیج فارس و علوم پزشکی بوشهر در سال‌های اخیر با حفظ و ارتقاء کیفی آموزشی جهش قابل توجهی داشته و بر اساس نیاز جامعه، ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها افزایش داده است.

وی با اشاره به افزایش 2 برابر پذیرش دانشجو در دانشگاه خلیج فارس بوشهر افزود: با پیگیری‌های انجام شده ضمن افزایش کیفیت آموزشی و تقویت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان بوشهر، ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌های خلیج فارس و علوم پزشکی بوشهر افزایش یافته است.

انتهای پیام /پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.