سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در روز جهانی دریانوردی مطرح شد؛

نصب پرچم کشور در شناورها اولویت اصلی کشور/ اجرای سیاست‌های توسعه دریامحور در کشور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:‌ اجرای سیاست‌های توسعه دریامحور و نیز نصب پرچم شناورها در رأس فعالیت‌های حمل و نقل دریایی باید قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس در همایش روز جهانی دریانورد با اشاره به اینکه ما آمادگی داریم که عمران و آ‌بادی بخش دریایی را فعال کنیم، گفت: صنعت دریایی با حوزه اقتصادی کشور ارتباط تنگاتنگی دارد و بنابراین باید بتوانیم از این فرصت برای توسعه کشور استفاده کنیم.

وی در ادامه افزود:‌ متأسفانه ما امروز سیاستی را دنبال می‌کنیم که مجبور هستیم کیلومترها آب را انتقال دهیم و سال‌های گذشته به گونه‌ای بوده که شهرهای بزرگ در حاشیه دور از دریا ساخته شده و کشور نتوانسته است از ظرفیت دریا برای توسعه و اسکان لازم استفاده کند.

رئیس کمیسیون عمران کشور تصریح کرد:‌ بیش از پنج هزار نوار ساحلی در کشور وجود دارد که باید با استفاده از سیاست‌های صحیح بتوانیم تمرکز جمعیتی را به سمت این نوارهای ساحلی و دریا انتقال دهیم.

رضایی تصریح کرد:‌ اینکه سیاستی را دنبال کنیم که کلیومترها آب را برای مصرف روزانه کشاورزی و صنعت انتقال دهیم اشتباه است و ایران جزو معدود کشورهایی است که از ظرفیت‌های دریا برای توسعه و اسکان جمعیتی استفاده نکرده است.

وی در ادامه به مطالبات حق دریانوردان اشاره کرد و گفت:‌ متأسفانه دریانوردان در بخش حقوق و درآمدی با مشکلات بسیاری روبرو هستند و با توجه به اینکه این شغل یکی از مشاغل سخت و زیان آ‌ور مطرح شده است باید از لحاظ درآمدی مورد توجه قرار گیرد، همچنین باید برای معافیت‌های مالیاتی و سربازی نیز انتظارات آنها در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه این برنامه سعیدنژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و نیز مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این همایش با اشاره به اینکه نداشتن بیمه عمر دریانوردان یکی از ایراداتی است که باید هرچه سریع‌تر برطرف شود، گفت:‌ دریانوردان یکی از نیروهای اصلی در کشور هستند که ما باید مسائل رفاهی آنها و نیز تحت پوشش قرار دادن درمان آنها را در اولویت کارهای خود قرار دهیم.

سعیدنژاد با اشاره به اینکه شرایط توسعه دریاها بعد از لغو تحریم‌ها بهتر شده است، گفت: امیدوار هستیم بتوانیم از صنعت دریایی کشور و نعمت خدادادی که قرار داده است استفاده کنیم و تمرکز جمعیتی را در مناطق ساحلی ایران افزایش دهیم.

وی یادآور شد: یک سال آینده قطعا شرایط بهتری برای صنعت دریایی کشور فراهم می‌شود و ما می‌توانیم تمرکز جمعیتی را در این بخش توسعه دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های اصلی حضور ما برای اقتدار ایران دریا است، گفت: یکی دیگر از مسائلی که باید به آن توجه شود بحث اهمیت به نصب پرچم کشور در شناورها است که در این زمینه پس از برجام بخش زیادی از کشتی‌های ایران مزین به پرچم جمهوری اسلامی شدند و امیدواریم بقیه نیز این کار را در دستور کار خود قرار دهند.

سعیدنژاد یادآور شد: امیدواریم بتوانیم تمایل سرمایه گذاری خارجی را برای حضور در بنادر کشور افزایش دهیم.

انتهای پیام/

 

دریانوردان یکی از نیروهای اصلی در کشور هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.