سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

اجرای 58 برنامه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در همدان

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار همدان گفت: 58 عنوان برنامه به مناسبت هفته عفاف و حجاب تدوین شده است که در شهرستان همدان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی اصغر ناظری پور در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان همدان افزود: شعار هفته عفاف و حجاب سال جاری 'حیا ، عفاف ، حجاب ، ندای فطرت و تعالی اجتماعی' است که برنامه هایی به فراخور زمان و روز شمار تعیین شده و در این هفته برگزار می شود.

وی اظهار کرد: برگزاری هر برنامه ای به مناسبت هفته عفاف و حجاب در شهرستان همدان باید با هماهنگی و پیش بینی ملاحظات اجتماعی،انتظامی و ترافیکی باشد.

ناظری پور با بیان اینکه نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر و همه آموزه های دینی نشان از نگاه عمیق اسلام به مسائل اجتماعی و سعادت بشریت دارد افزود: امر به معروف و نهی از منکر محدود به تذکر لسانی نیست.

وی خاطر نشان کرد: امر به معروف دارای فلسفه ای نهفته از شاکله دین بوده که در دنیای امروز جامعه شناسان به نوعی با عناوینی همچون نظارت و فرهنگ سازی های اجتماعی به آن تکیه دارند.

وی افزود: توجه به فریضه امربه معروف و نهی از منکر در دنیایی که آسیب های اجتماعی همه را احاطه کرده بسیارلازم و مورد تاکید است و به عنوان پشتوانه عظیم در برابر نواقص اجتماعی باید آنرا از جمله مباحث عمیق جهان بینی اسلام دیده و اجرا کرد.

ناظری پور یادآور شد : قیام امام حسین (ع) در برابر صف باطلی که بر پایه دنیا طلبی بودند و راه به جایی نبردند به عنوان اسوه امر به معروف و نهی از منکر تا ابد ادامه دارد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان نیز گفت: مساله امر به معروف و نهی از منکر یک اصل قرآنی و جز فروع دین ما همچون نماز اهمیتی بسیار والا دارد.

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان با بیان اینکه مساله امر به معروف و نهی از منکر پشتوانه قانونی داشته و در قانون اساسی کشور به عنوان قوانین نظارت عمومی مطرح شده است اظهار کرد: یکی از مصادیق امر به معروف مساله حیا و عفاف یعنی همه در هر جایگاهی باید حافظ عفت باشند و این مساله تنها برای قشر خاص و تفکیکی بر جنسیت نیست.

وی خواستار اجرای هرچه بهتر برنامه های هفته عفاف و حجاب شد و تاکید کرد: امر به معروف امری اجتناب ناپذیر است و نباید در اجرای آن منتظر اعلام و ابلاغ دستورالعمل ها شد.

وی با بیان اینکه برنامه های هفته عفاف و حجاب از روز شنبه 17 تیرماه با عنوان گرایش انسانی ، انتخاب ایرانی آغاز می شود افزود: عنوان برنامه های روز دوم هفته عفاف و حجاب آزادی ، کرامت انسانی و حقوق شهروندی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان تشریح کرد: عنوان روزهای سوم و چهارم این هفته به ترتیب عفاف و حجاب تجلی مشارکت اجتماعی و تولید و اشتغال و نه به پوشاک خارجی است.

وی یادآور شد: روز چهارشنبه 21 تیرماه که یادآور واقعه مسجد گوهر شاد و حمله رژیم سفاک شاهنشاهی به معترضان کشف حجاب است با عنوان مردان غیور ، زنان عفیف ، خانواده متعالی نامگذاری شده است.

حجت الاسلام فاضلیان افزود: 2 روز پایانی این هفته نیز به ترتیب نشاط اجتماعی ، امنیت اخلاقی و جامعه عفیف زمینه ساز ظهور نامیده شده است .

وی گفت: از دیگر برنامه های مشترک برنامه ریزی شده و قابل اجرا در دستگاه های اجرایی شهرستان همدان می توان به فضا سازی و تبلیغات محیطی، برگزاری مسابقه های فرهنگی و هنری در قالب حجاب و عفاف اشاره کرد.

به گفته وی کارگاه های آموزشی با رویکرد عفاف وحجاب ، برگزاری نمایش عرضه کتاب و محصولات فرهنگی اسلامی و مد و لباس و همچنین تقدیر از فعالان فرهنگی موفق نیز از دیگر برنامه های در دست اجرا در این ایام است.

انتهای پیام/ د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.