سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مصاحبه با سی‌ان‌ان؛

وزیر امور خارجه قطر: محاصره دوحه تجاوزی آشکار و توهین به ملت ماست

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی تاکید کرد قطر به هیچ خواسته‌ای که در مخالفت با قوانین بین‌المللی باشد تن نخواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در تشریح خواسته های چهار کشور عربی از دوحه گفت این خواسته ها بیشتر اتهام هایی است که ضد قطر طراحی کرده اند که از آن جمله می توان به پشتیبانی قطر از تروریسم، تعطیل کردن رسانه ها و خاموش کردن آزادی بیان، اخراج گروه های مخالف و نقض قوانین بین المللی با لغو شهروندی برخی افراد و بازگرداندن آنان به کشورهای خود اشاره کرد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی با بیان اینکه کشورش به هیچ خواسته ای که در مخالفت با قوانین بین المللی باشد تن نخواهد داد به کریستین امانپور، مجری و تهیه کننده سی ان ان گفت: «ما با شرایطی که در آن تنها از قطر نام برده شده نمی توانیم کنار بیاییم و اگر قرار است شرایطی در میان باشد باید همه کشورهای منطقه به آن پایبند باشند.»

وی تعطیلی شبکه تلویزیونی الجزیره را امری محال دانست و افزود هر موضوعی که به حاکمیت ملی قطر مربوط شود از نظر ما پذیرفتنی نیست و درباره آن بحث نمی کنیم.

محمد بن عبدالرحمن، محاصره کشورش را تجاوزی آشکار و توهین به ملت قطر خواند و افزود هنگامی که کشوری مستقل را محاصره می کنند در واقع دارند به آن کشور اهانت می کنند. برای نمونه قطر را به داشتن روابط ویژه با ایران متهم کردند در حالی که خودشان هرگز چنین اقدام هایی را ضد ایران تحمیل نکرده اند.

وی تاکید کرد قطر هیچ گروه تروریستی را تامین مالی نمی کند و اگر شهروندی قطری باشد که دور از چشم دولت چنین کاری بکند به محض آگاهی با او برابر قانون برخورد خواهد شد.

وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد تا وقتی که شورای امنیت سازمان ملل گروهی را تروریستی اعلام نکند ما هم پیروی می کنیم و یا هنگامی که هیچ مدرکی دال بر دخالت گروه یا سازمانی در خشونت وجود ندارد نباید تروریستی شناخته شود.

وی حضور حماس را در کشورش حضوری سیاسی دانست و تاکید کرد حماس در قطر حضور نظامی ندارد. ریاست حماس هم اکنون در غزه مستقر است و بخشی که در قطر بود داشت موضوع آشتی ملی را دنبال می کرد. و این گروه را جامعه بین المللی و آمریکا نیز قبول دارند. قطر از حماس پشتیبانی نمی کند بلکه دارد از مردم غزه پشتیبانی می کند.

وزیر خارجه قطر گفت اخوان المسلمین از نگاه دوحه گروه تروریستی نیست اما از قضا، اخوان المسلمین سازمانی سیاسی است که در کشورهای تحریم کننده قطر از جمله بحرین نیز حضور دارد. اعضای اخوان المسلمین در پارلمان بحرین حضور دارند اما آنان از ما می خواهند اخوانی ها را تروریست بنامیم آیا این استاندارد دوگانه نیست.

محمدبن عبدالرحمن در گمانه زنی بر سر علت محاصره قطر گفت دوحه همواره مستقل بوده و در استقلال کامل عمل کرده است و امکان دارد یکی از علت های اصلی این محاصره، استقلال خواهی قطر باشد.

 

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۲۷ ۱۵ تير ۱۳۹۶
قطر از حماس پشتیبانی نمی کند بلکه دارد از مردم غزه پشتیبانی می کند.لایک و هزاران لایک
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۵ تير ۱۳۹۶
خب تو هم عرضه داشته باش جلو نفت عربستانو بگیر
علی
۱۲:۲۲ ۱۵ تير ۱۳۹۶
بله صد درصد، در حق قطر ظلم کردند این سعودی های نامرد
علی
۱۲:۲۲ ۱۵ تير ۱۳۹۶
بله صد درصد، در حق قطر ظلم کردند این سعودی های نامرد
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۵ تير ۱۳۹۶
یه سؤالی ذهنمو درگیر کرده اینکه اگه قطر مورد حمله عربستان قرار بگیره ایران کمکش میکنه؟