سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درویش:

ظرفیت بومی سازی واگن‌های مترو به ۸۵ درصد می‌رسد

مدیرعامل شرکت مترو گفت:ظرفیت بومی سازی شرکت واگن سازی تهران با افزایش ظرفیت واگن‌های تولید داخلی مترو در آینده نزدیک به مرز ۸۵ درصد می‌رسد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هابیل درویش در حاشیه بازدید معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از شرکت واگن سازی تهران اظهار کرد: شرکت واگن سازی مترو یکی از فعال ترین شرکت‌های تولید کننده واگن در کشور است که باید ظرفیت‌های آن به خوبی معرفی شود.

وی با بیان اینکه تلاش‌های زیادی برای توسعه صنعت مترو در کشور شده است، تاکید کرد:برای بومی سازی این صنعت در کشور تمام تلاش خود را به کار بسته ایم.

بومی سازی 45 در صد از واگن های مترو

مدیرعامل شرکت مترو با بیان اینکه هم اکنون ۴۵ درصد از واگن‌های مترو بومی سازی شده است، گفت: هدف گذاری نهایی ما این است که این ظرفیت را بیشتر کنیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ظرفیت ساخت ۱۰۰ درصدی واگن‌های مترو در داخل کشور وجود دارد، بیان کرد:کارخانه‌های زیادی در سال‌های اخیر در کشور در زمینه ساخت واگن راه اندازی شده‌ است که بیشتر آنها تعطیل شده‌اند و در پرداخت حقوق کارگران با مشکل روبه رو هستند اما شرکت واگن سازی تهران تنها شرکتی است که همچنان فعال است.

درویشی با بیان اینکه امکان افزایش ظرفیت تولید واگن در این شرکت تا سه برابر وجود دارد،گفت: کلانشهرهای کشور به جای ورود واگن از خارج از کشور می‌توانند با هزینه کمتر واگن‌های مورد نیاز خود را از این شرکت تهیه کنند.

مدیر عامل شرکت متروی تهران ادامه داد: در حال حاضر دو رام قطار مترو برای کلانشهر کرج و ۲۰ رام قطار مترو برای خط ۲ مترو مشهد از سوی شرکت واگن سازی تهران تهیه شده است و شهرداری اهواز هم برای تامین واگن‌های مورد نیاز خود با شرکت واگن سازی تهران وارد مذاکره شده است.

وی با اشاره به نگاه سیاسی دولت‌های پیشین و کنونی به مجموعه مدیران شهری تهران تاکید کرد: ما هنوز نتوانسته‌ایم مسئولان دولتی را متوجه این مساله کنیم که شرکت واگن سازی تهران جزء منابع ملی است و می تواند تمام نیازهای کشور را رفع کند.

امکان بومی سازی 85 درصد از واگن های تولیدی

مدیرعامل شرکت مترو با اشاره به فعالیت ۲۰۰۰ شرکت تولید کننده قطعات واگن ، تاکید کرد: با استفاده از این ظرفیت می‌توان ۸۵ درصد از واگن‌های تولیدی را بومی سازی کرد.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت شرکت واگن سازی مترو افزود: بر این اساس قرار است تا ۴۰ هکتار از زمین های متعلق به شرکت مترو در اختیار این کارخانه برای افزایش خطوط تولید قرار گیرد.

درویشی تعمیرات اساسی قطارهای مترو را یکی دیگر از نیازهای این صنعت دانست و گفت:تعمیرات قطارهای مترو به مانند ساخت مجدد آن است. در این بخش تمام تجهیزات واگن‌های مترو از بدنه جدا و بعد از تعمیر دوباره متصل می شود.

انتهای پیام/

فعالیت ۲۰۰۰ شرکت تولید کننده قطعات واگن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.