سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاقی گرمای نيمه تيرماه با هنر و رنگ در گالری‌های شهر

هنر یکی از مواهب خداوندی است که سبب آرامش روح انسان می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  هنر یکی از مواهب خداوندی است که سبب آرامش روح انسان می‌شود. برای همین پیشنهاد گالری‌گردی را در طول هفته برای شما داریم.

گالری‌های مختلفی در طول هفته برپا می‌شود و ما به معرفی اجمالی گالری و هنرمندانی که در آن آثار خود را عرضه می‌کنند، می‌پردازیم:

پروژه های آران

جمعی از هنرمندان از جمله آرمین پورفهیمی، فرناز ربیعی جاه، حامد رشتیان، نسترن صفایی، امیر موسوی زاده و علی موسوی زاده آثار خود را در این گالری از 9 تیرماه عرضه کرده اند.

این گالری تا دوم مرداد ماه سال جاری ادامه دارد. علاقه مندان می توانند برای بازدید به پروژه های آران مراجعه کنند. شش هنرمند دغدغه های شخصی شان را به نمایش گذاشتند.

مجموعه ای که دربرگیرنده انواع واهمه ها و دل مشغولی ها است. از تبعیض و نابرابری تا اهمیت عشق ورزی و اضطراب پسامرگ با ساخت معبدی برای مردانگی، آرمین پورفهیمی رفتار مرد سالارنه بخشی بزرگ از جامعه را به نقد می کشد.

گالری شیرین

ایمان صفایی آثار خود را در این گالری از 9 تیرماه در این گالری عرضه کرده است و تا 3 مرداد ماه سال جاری ادامه دارد. علاقه مندان می توانند برای بازدید به گالری شیرین مراجعه کنند.

نگارخانه ماه

رضا بهاروند، آثار خود را با موضوغ طبیعت بی جان در این گالری از 9 تیرماه عرضه کرده است. این گالری تا 27 تیرماه سال جاری ادامه دارد. علاقه مندان می توانند برای بازدید به نگارخانه ماه مراجعه کنند.

گالری محسن

جمعی از هنرمندان چون نیما علیزاده، وحید دشتیاری و علیرضا زنگی آبادی آثار خود را در این گالری از 9 تیرماه عرضه کرده اند. این نمایشگاه تا 28 تیرماه سال جاری ادامه دارد. علاقه مندان می توانند برای بازدید به گالری محسن مراجعه کنند. آثار این نمایشگاه توسط مهرداد افسری انتخاب شده است.

مجموعه‌ «آنجا بودی بی‌آنکه بدانی» اثر نیما علیزاده آنچه را به چالش می‌کشد که باید حضور داشته باشد اما دیده نمی‌شود و نیز آنچه حضور ندارد اما با این حال احساس می‌شود، به چشم می‌آید و به گوش می‌رسد. از نگاه علیزاده، مفهوم عکس از این آگاهی نشأت می‌گیرد که غیاب هر چیز، خواه یک انسان باشد، خواه یک کُنش و یا حتی یک ایده، تأثیری به مراتب عمیق‌تر از حضور آن دارد.

وحید دشتیاری عکس‌هایی زیبا از مکان‌های طبیعی می‌اندازد. اما چیزی فراتر از ترکیب عجیب و غیرعادی نور، زمین و درختان در آن‌ها وجود دارد. دشتیاری می‌خواهد ترس را در تصاویرش ثبت کند که البته ثبت آن در عکس همیشه کاری بسیار دشوار بوده است. مجموعه‌ «دیگران» اثر علیرضا زنگی‌آبادی به کنکاش در رابطه‌ مادی، فرهنگی و استعاری ما با فضاهای شهری که غالباً متروک هستند، می‌پردازد.

مجتمع‌های مسکونی که با علف‌ها، درخت‌ها، نرده‌ها و ماشین-آلات ساختمان‌سازی احاطه شده‌اند. لایه‌های رشد و تباهی امکان تأویلی راحت را از ما سلب می‌کنند.

نگارخانه والی

جمعی از هنرمندان از جمله بهزاد بزرگی،اسفندیار پورمقدم،احمد تک، فریده ثقت الاسلامی توکلی، مژگان حبیبی و سهیلا حقیقت آثار خود را در این گالری از 9 تیرماه عرضه کرده اند. این گالری تا 23 تیرماه ادامه دارد. علاقه مندان می توانند برای بازدید به نگارخانه والی مراجعه کنند. نگارخانه شنبه ها تعطیل است.

گالری دنا

جمعی از هنرمندان از جمله کیمیا بیدار، مونا جولا، آتوسا شاملو، افرا صفا، پدیده فرزان، نیکو فلاح و کوشا موسوی آثار خود را در این گالری از 9 تیرماه عرضه کرده اند. این گالری تا 26 تیرماه سال جاری ادامه دارد. علاقه مندان می توانند برای بازدید به گالری دنا مراجعه کنند.

گالری امکان


جمعی از هنرمندان از جمله نازگل انصاری نیا، شهلا حسینی، بکتاش سارنگ جوانبخت، محمد حسین عماد، محمد غزالی، رعنا فرنود و غزاله هدایت آثار خود را از 9 تیرماه در این گالری عرضه کرده اند. علاقه مندان می توانند برای بازدید به گالری امکان مراجعه کنند.

گالری خاک

جمعی از هنرمندان از جمله غلامحسین نامی، کوروش شیشه گران، بیتا فیاضی، کامبیز صبری، نرگس هاشمی، حامد رشتیان و عین الدین صادق زاده، آثار خود را از 9 تیرماه در این گالری عرضه کرده اند.این نمایشگاه تا 26 تیرماه سال جاری ادامه دارد. علاقه مندان می توانند برای بازدید به گالری خاک مراجعه کنند.

گالری هپتا

این گالری «جمعه نهم تیرماه» نمایشگاهی از نقاشی‌های کودکان ۹ ساله برگزار کرد که اساطیر و داستان‌های شاهنامه را به تصویر کشیده اند.این نمایشگاه تا21 تیرماه ادامه دارد. علاقه مندان می توانند برای بازدید به گالری هپتا مراجعه کنند.

کودکان در انتخاب تکنیک و رنگ آزاد بوده اند و بر اساس تصورات و تخیلات کودکانه‌‌شان اساطیری از شاهنامه که داستان‌های‌شان را پیشتر آموخته بودند، تصویر کرده اند. دیدن این مجموعه تنها دیدن مجموعه‌ای زیبا از نقاشی‌های کودکان نه ساله نیست؛ تا این جست‌وجو به کجا می‌بَرَد ما را.


گالری جرجانی

طلا رنجبران به همراه جمعی از هنرمندان از جمله فرزانه آخوندیان، بصیرا بلبلی، علیرضا پرهیزگاری و کوثر حداد پور آثار خود را در این گالری از 9 تیر ماه عرضه کرده اند و تا 19 تیرماه ادامه دارد. علاقه مندان می توانند برای بازدید به گالری جرجانی مراجعه کنند.

گالری ثالث

فرح سلطانی، آثار خود را در این گالری از 9 تیرماه عرضه کرده است. این گالری تا 21 تیرماه ادامه دارد.علاقه مندان می توانند برای بازدید به گالری ثالث مراجعه کنند.

گالری آتبین

ابراهیم گنجیان آثار خود را در این گالری از 9 تیرماه عرضه کرده است. این گالری تا 30 تیرماه سال جاری ادامه دارد.علاقه مندان می توانند برای بازدید به گالری آتبین مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

 

گالری گردی در آستانه هفته سوم تابستان

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.